Dersin Adı | Koruma Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 209 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Belirli bir dönemin kentsel ve mimari düzenini, yapım tekniğini, estetik anlayışını, sosyal yaşamını açıklayan ve bu özellikleri nedeniyle tarihi belge niteliği taşıyan yapıları belgeleme ve araştırmanın teknik ve yöntemlerinin öğrencilere aktarılarak, bu niteliklere uygun tarihi yapılar için envanter çalışmalarının yapılması, yakın çevresiyle olan ilişkisinin belirlenmesi ve rölövelerinin (yapıların büyüklüklerine göre 1/100 veya 1/50 ölçeklerde) hazırlanması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilere restitüsyon ve restorasyon projesi hazırlama teknikleri öğretilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve rölöve teknikleri üzerine bilgilendirme. | |
2 | Arazi Çalışması--Dönem projesi için seçilen tarihi yapıda rölöve eskizi çizimi. | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 – Bölüm 1-2-3 |
3 | Arazi Çalışması--Dönem projesi için seçilen tarihi yapıda rölöve eskizi çizimi. | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 – Bölüm 1-2-3 |
4 | Arazi Çalışması--Dönem projesi için seçilen tarihi yapıda rölöve eskizi çizimi. | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 – Bölüm 1-2-3 |
5 | Arazi Çalışması--Dönem projesi için seçilen tarihi yapıda rölöve eskizi çizimi. | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 – Bölüm 1-2-3 |
6 | Geleneksel yapım teknikleri ve malzemeleri konusunda kısa bilgilendirme, dönem projesi için seçilen tarihi yapının rölövesinin hazırlanması. | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 – Bölüm 3 |
7 | Dönem projesi için seçilen tarihi yapının rölöve çizimleri--TASHİH | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 – Bölüm 3 |
8 | Ara sınav ---(Dönem projesi için seçilen tarihi yapının rölövesinin değerlendirilmesi) | |
9 | Dönem analizinin ve envanter fişinin hazırlanması--TASHİH | Z. AHUNBAY: Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın; İstanbul, 1996. Bölüm 1 |
10 | Örnek Restorasyon Uygulamaları | - |
11 | Malzeme analizinin hazırlanması. | Z. AHUNBAY: Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın; İstanbul, 1996. Bölüm 2 |
12 | Malzeme analizinin hazırlanması--TASHİH | Z. AHUNBAY: Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın; İstanbul, 1996. Bölüm 2 |
13 | Bozulma analizinin hazırlanması--TASHİH | Z. AHUNBAY: Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın; İstanbul, 1996. Bölüm 3 |
14 | Müdahale önerisinin hazırlanması--TASHİH | Z. AHUNBAY: Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın; İstanbul, 1996. Bölüm 3 |
15 | Genel Değerlendirme. | |
16 | Final Sınavı. |
Ders Kitabı | B. ULUENGİN: Rölöve, Yapı Yayınları, İstanbul, 2002 Z. AHUNBAY: Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın; İstanbul, 1996. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | 1 | 16 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 144 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest