Dersin Adı | Koruma Mevzuatı ve İmar Kanunu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Kültürel mirası koruma ve bu değerlerin korunmasına ilişkin uygulama yaklaşımları, ilgili yasa ve yönetmelikler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Koruma mevzuatı ve imar kanunu ile ilgili ilke, yasa, yönetmelik ve yaklaşımlar, mesleki uygulamalara ilişkin yasal yükümlülük ve sınırlar, ilgili temel kavramlar hakkında bilgiler edinilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği, ilgili kanun ve yönetmeliklerin gerekliliği, mesleki uygulamalarla ilişkisi. | |
2 | Tarihi gelişim süreci içerisinde koruma, ülkemizde koruma, ilgili kurum ve kuruluşlar. | Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990. Bölüm 1 |
3 | Kültürel mirasın korunması ve uymakla zorunlu olduğumuz uluslararası antlaşma ve tüzükler. | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. Ekler |
4 | Kültürel mirasın korunması ve uymakla zorunlu olduğumuz uluslararası antlaşma ve tüzükler. | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. Ekler |
5 | Ara Sınav 1 | |
6 | Ülkemizde iş güvenliği mevzuatı ve uygulamaları--Konuk konuşmacı | 6331 sayılı İş Güvenliği Kanunu |
7 | Öğrenci Sunumları--Restorasyonda Akademinin Ustaları | |
8 | Öğrenci Sunumları--Restorasyonda Akademinin Ustaları | |
9 | Korunması Gerekli Taşınır Kültür ve Tabiat Varlıklarının Yurt Dışına Çıkarılması ve Yurda Sokulması Hakkında Yönetmelik | Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990. Bölüm 3 |
10 | Türkiye'de Koruma Yasalarının Tarihsel Gelişimi | Eres, Z., Türkiye’de Geleneksel Kırsal Mimarinin Korunması: Tarihsel Süreç, Yasal Boyut |
11 | Korumada kültür ve doğa varlıkları, tarihi çevrede yapılaşma--Ara Sınav 2 | Asatekin, N. G., Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi Niçin Nasıl Korumalıyız?, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Basımevi, Ankara, 2004. Ekler |
12 | 2863 no'lu “ Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu” | 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu |
13 | 2863 no'lu “ Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu” | 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu |
14 | Final Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990 Eres, Z., Türkiye’de Geleneksel Kırsal Mimarinin Korunması: Tarihsel Süreç, Yasal Boyut Asatekin, N. G., Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi Niçin Nasıl Korumalıyız?, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Basımevi, Ankara, 2004. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 6331 İş Güvenliği Kanunu |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 9 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | |||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest