Dersin Adı | Görsel İfade |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 200 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile ilgili bölümlerden öğrencilerin yazılı bir metin ile betimlenen mekânları görsel öğeler ile ifade ederek algı, yaratıcılık ve ifade yeteneğinin gelişmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında, hikaye, roman, masal gibi yazılı metinler kullanılarak mekan ifadesinin iki ya da üç boyutlu görsel ifadelere dönüştürülmesi üzerine çalışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin işleniş şeklinin aktarılması ve örnekler gösterilmesi, bir sonraki hafta için gerekli malzemelerin bildirilmesi. | |
2 | Fotoğraflama ile Görsel İfade: Verilen metnin görsel ifadesinin fotoğraflama yöntemi ile çalışılması | Ümit, A., İstanbul Hatırası, Everest Yayınları, 2010. Sf 52-71 |
3 | Eskizden Kolajlar Atölyesi: Fotoğraflar üzerinden eskiz ile kolaj çalışmaları--Teslim 1 | Kolaj Dekolaj Dogançay Villegle, Pera Müzesi Yayınları, 2008. Sf 28-34 |
4 | İfadeler: karakter oluşturma, karaktere duygu verme, eskiz--Ara Sınav Projesi | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 46-78 |
5 | İfadeler: üretim, kesim--Ara Sınav Projesi | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 46-78 |
6 | İfadeler: kesim, sergileme--Ara Sınav Teslimi | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 46-78 |
7 | Kolaj nedir? Kolaj örnekleri, okuma ve çizim | Kolaj Dekolaj Dogançay Villegle, Pera Müzesi Yayınları, 2008. Sf 37-72 |
8 | Uygulamalı kolaj çalışması; bir roman bölümünün görsel ifadesi--Teslim 2 | Süskind, P., Koku, Can Yayınları, 1987. Sf 1-45 |
9 | Sözlü Mekan Tanımlama | Calvino, I., Görünmez Kentler, YKY, 2016. |
10 | Ters düşünce; bir görsel ifadenin yazıya aktarılması--Teslim 3 | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Sf 28-34 |
11 | Fotoğraflama ile Görsel İfade: Verilen metnin görsel ifadesinin fotoğraflama yöntemi ile çalışılması--Teslim 4 | Ümit, A., İstanbul Hatırası, Everest Yayınları, 2010. Sf 52-71 |
12 | Final Projesi---Üç Boyutlu Görsel İfade: Fantastik Bir Oyuncak: Çözümleme ve tasarım | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge Yayınevi, 2017. Riordan, R., Yunan Tanrıları, Doğan ve Egmont Yayıncılık, 2015. |
13 | Final Projesi---Üç Boyutlu Görsel İfade: Fantastik Bir Oyuncak: Uygulama | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge Yayınevi, 2017. Riordan, R., Yunan Tanrıları, Doğan ve Egmont Yayıncılık, 2015. |
14 | Final Projesi---Üç Boyutlu Görsel İfade: Fantastik Bir Oyuncak: Uygulama | Temelkuran, E., Olmayan Kuşlar Ansiklopedisi, Karakarga Yayınevi, 2017. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge Yayınevi, 2017. Riordan, R., Yunan Tanrıları, Doğan ve Egmont Yayıncılık, 2015. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Çalışması |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 24 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 76 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 24 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 137 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | |||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | |||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest