DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Rölöveye Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 108
Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye rölöve ile ilgili temel bilgiler verilecek ve rölöve ile ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Rölöve kavramını ve rölöve alma tekniklerini açıklayabilecek,
  • Restitüsyon ve restorasyon kavramlarını tanımlayabilecek,
  • Kroki çizebilecek,
  • Fotoğraf çekerek rölöve altlığı oluşturabilecek,
  • Plan, kesit, cephe ve detay çizimlerini yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Eski eser bir yapının korunmasında rölövenin önemi, nasıl yapıldığı, yapımında kullanılan basit aletler ve rölöve uygulamaları öğrencilere anlatılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş---Rölövenin tanımı, önemi ve tarihçesi. Rölövede kullanılan aletlerin tanıtımı ve kullanım amaçları.
2 Çalışma gruplarının seçilmesi, Plan krokilerinin çizilmesi Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004. Bölüm 5
3 Plan krokileri revizesi---Teslim 1 Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 1
4 Rölöve almanın örneklerle anlatımı. --Sınıf planı rölöve ölçülerinin alınması Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1
5 Alınan ölçülerin teknik çizime aktarılması--Teslim 2
6 Analiz Çalışmaları--Teslim 3 Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 2
7 Kesit ölçülerinin alınması Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1
8 Kesitlerin AutoCad'te çizilmesi--Teslim 4: Kesitler--Ölçülü krokiler ve AutoCad çizimleri- ARA SINAV Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 3
9 Cephe çizimi ve cephe çiziminde fotoğraf --terazi hortumu uygulaması--teslim 5 Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 5
10 Cephe---Ölçülü krokiler ve AutoCad çizimleri---Tarihi bir yapının cephe eskizlerinin çizilmesi Venedik Tüzüğü, 1964, İCOMOS.
11 Cephe eskizlerinin AutoCad'e aktarılması---Tarihi Cephe---Ölçülü krokiler ve AutoCad çizimleri Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 6, Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1
12 Restitüsyon ve Restorasyon Kavramları, Analiz Çalışmaları, Müdahale Paftaları--Teslim 6 Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 6, Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1
13 Cephe eskizi Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004. Bölüm 5
14 Teslim 7--Sınav tekrarı
15 Dönemin gözden geçirilmesi -
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Rölöve, B. Uluengin, Yem Yayınevi, 2002. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, Yem Yayınevi, 2004.
Önerilen Okumalar/Materyaller Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Doğan Kuban, Yem Yayınevi, 2000.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
8
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
1
5
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

X
7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest