Dersin Adı | Rölöveye Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 108 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye rölöve ile ilgili temel bilgiler verilecek ve rölöve ile ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Eski eser bir yapının korunmasında rölövenin önemi, nasıl yapıldığı, yapımında kullanılan basit aletler ve rölöve uygulamaları öğrencilere anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş---Rölövenin tanımı, önemi ve tarihçesi. Rölövede kullanılan aletlerin tanıtımı ve kullanım amaçları. | |
2 | Çalışma gruplarının seçilmesi, Plan krokilerinin çizilmesi | Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004. Bölüm 5 |
3 | Plan krokileri revizesi---Teslim 1 | Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 1 |
4 | Rölöve almanın örneklerle anlatımı. --Sınıf planı rölöve ölçülerinin alınması | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
5 | Alınan ölçülerin teknik çizime aktarılması--Teslim 2 | |
6 | Analiz Çalışmaları--Teslim 3 | Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 2 |
7 | Kesit ölçülerinin alınması | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
8 | Kesitlerin AutoCad'te çizilmesi--Teslim 4: Kesitler--Ölçülü krokiler ve AutoCad çizimleri- ARA SINAV | Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 3 |
9 | Cephe çizimi ve cephe çiziminde fotoğraf --terazi hortumu uygulaması--teslim 5 | Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 5 |
10 | Cephe---Ölçülü krokiler ve AutoCad çizimleri---Tarihi bir yapının cephe eskizlerinin çizilmesi | Venedik Tüzüğü, 1964, İCOMOS. |
11 | Cephe eskizlerinin AutoCad'e aktarılması---Tarihi Cephe---Ölçülü krokiler ve AutoCad çizimleri | Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 6, Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
12 | Restitüsyon ve Restorasyon Kavramları, Analiz Çalışmaları, Müdahale Paftaları--Teslim 6 | Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 6, Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
13 | Cephe eskizi | Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004. Bölüm 5 |
14 | Teslim 7--Sınav tekrarı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Rölöve, B. Uluengin, Yem Yayınevi, 2002. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, Yem Yayınevi, 2004. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Doğan Kuban, Yem Yayınevi, 2000. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | 8 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | |||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | |||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest