Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 107 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Derste, mimari restorasyon mesleğinde kullanılacak temel programlardan olan AutoCad ve Photoshop programlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Autocad ve Photoshop programlarını kullanarak çizim ve sunum teknikleri üzerine çalışma. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma ve öğrencilerle Autocad programının genel hatlarıyla tanıtılması. | |
2 | Autocad: menüler ve temel çizim araçları, çizgi ve şekil komutları. | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
3 | Diğer çizgi komutları, düzenleme komutları -Ödev 1 | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
4 | Düzenleme komutları, tarama, layer ve block sistemlerinin kullanımı | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1 |
5 | Sınıf içi teslimi 1 | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 2 |
6 | Yazı, ölçü, tablo, eklenti yapma ile ilgili komutlar | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 3 |
7 | Diğer düzenleme komutları Ara sınav için gerekli açıklamalar ve tekrarlar-Sınıf içi teslim 2 | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 4 |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Baskıya hazırlık ve baskı alma | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 4 |
10 | Autocad programı kullanarak obje çizim çalışmaları -Sınıf içi teslim 3 | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 5 |
11 | Photoshop programına giriş, kullanım alanları, temel kısa yollar ve örnekler. | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 6 |
12 | Photoshop menüleri ve araçları | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 7 |
13 | Photoshop menüleri ve araçları -Ödev 2 | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 7 |
14 | Tipografi çalışmaları -Sınıf içi teslim 4 | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 8 |
15 | Photoshop menüleri ve araçları Dönemin genel değerlendirilmesi Final sınavı için bilgilendirme | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 8 |
16 | Final Sınavı. |
Ders Kitabı | Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 103 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | |||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest