Dersin Adı | Geri Dönüşümlü Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MICM 200 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, geri dönüşümün önemini kavramak, geri dönüştürülebilen malzemeler ile farklı kullanımlara sahip yani tasarımlar oluşturabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler geri dönüştürülebilen malzemeleri kullanarak yeni tasarım uygulamaları yapacaklardır. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının tartışılması, Blackboard ve Panopto sistemleri tanıtımı Atölye ve malzemeler hakkında bilgilendirme Geri Dönüşüm nedir? | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Malzemelerle Tanışma, Proje Önerileri | Ön Okuma: Ön Okuma: Malzeme ve Tasarım Bilgisi Bölüm 1. Uygulama için gerekli malzemeler. |
3 | Sınıf içi Uygulama: Serbest Tasarım | Ön Okuma: Ön Okuma: Malzeme ve Tasarım Bilgisi Bölüm 2. Uygulama için gerekli malzemeler. |
4 | Sınıf içi Uygulama-1 | Ön Okuma: Ön Okuma: Malzeme ve Tasarım Bilgisi Bölüm 1-2. Uygulama 1 için gerekli malzemeler. |
5 | Sınıf içi Uygulama-1 | Ön Okuma: Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar Bölüm 1. Uygulama için gerekli malzemeler. |
6 | Sınıf içi Uygulama-2. | Ön Okuma: Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar Bölüm 2. Uygulama için gerekli malzemeler. |
7 | Sınıf içi Uygulama-2. | Ön Okuma: İlgili Makale Uygulama için gerekli malzemeler. |
8 | Sınıf içi Uygulama-3. | Ön Okuma: Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar Bölüm 3. Uygulama için gerekli malzemeler. |
9 | Sınıf içi Uygulama-3. | Ön Okuma: Malzeme ve Tasarım Bilgisi Bölüm 3 Uygulama için gerekli malzemeler. |
10 | Sınıf içi Uygulama-4. | Ön Okuma: Malzeme ve Tasarım Bilgisi Bölüm 3 Uygulama için gerekli malzemeler. |
11 | Sınıf içi Uygulama-4. | Ön Okuma: Taş-Ahşap-Cam bölüm 1. Uygulama için gerekli malzemeler. |
12 | Sınıf içi uygulama: Final projesi 1. aşama | Final projesi için gerekli malzemeler. |
13 | Sınıf içi uygulama: Final projesi 2. aşama | Final projesi için gerekli malzemeler. |
14 | Sınıf içi uygulama: Final projesi 3. aşama | Final projesi için gerekli malzemeler. |
15 | Dönem tekrarı yapılacaktır | Dönem tekrarı yapılacaktır |
16 | Final projesi teslimi |
Ders Kitabı | Fındık, F., Malzeme ve Tasarım Bilgisi, Seçkin Yayıncılık, 2016. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | *Özdemir, İ. Ve Civcir, E.,Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Yayınevi, 2015. *Bektaş, C., Taş-Ahşap-Cam, Arkeoloji Sanat Yayınları, 2016. *Sevim, S. S., Seramik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2015. *Hatzimanoli, A., Çöpler ve Geri Dönüşüm, Ayrıntı Çocuk, 2009. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 60 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 121 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | |||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | |||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | |||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | |||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | |||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest