DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İngilizce I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 101
Güz
3
0
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı ING 101 dersinin amacı öğrencilere başlangıç üstü dil (A1-A2) düzeyinde dil becerileri kazandırmaktır. Güz dönemi sonunda öğrencilerin şimdiki zaman, geniş zaman ve geçmiş zamanı anlamaları ve iletişim ortamında kullanmaları beklenmektedir. Bunun yanısıra gözden geçirme ve tarama yöntemlerini kullanarak seviyelerine uygun metinleri okuyup anlamaları, verilen bir konu ile ilgili 80-100 kelimelik bir paragraf yazmaları hedeflenmektedir.Yazdıkları paragraflarda bir yeri, bir nesneyi ya da bir kişiyi tasvir etmeleri gerektimektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; • Kendileri veya diğer insanlar hakkında temel bilgi sağlamak için basit cümleler kurabilecek, • Basit düzey ve kısa metinleri okuyup ve anlayıp, belirli bilgileri arayabilecek, • Kendilerini veya başkasını tanımlamak için basit basit cümleler yazabilecek, • Yavaş ve net bir şekildeki konuşmaları, tanıdık kelimeleri, temel ifadeleri, diyalogları ve konuşmaları dinleyin ve anlayabilecek, • Bilgi alışverişinde bulunmak için basit diyaloglar kurabileceklerdir.
Ders Tanımı Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve ders içeriği hakkında genel bilgi
2 Welcome to the Class - One World English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 6-7-8-9 978-0-19-403159-2
3 What's your e-mail? English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 10-11 978-0-19-403159-2
4 Are you tidy or untidy? English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 14-15 978-0-19-403159-2
5 Made in America English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 16-17 978-0-19-403159-2
6 Slow Down! English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 18-19 978-0-19-403159-2
7 Britain: the good and the bad English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 22-23 978-0-19-403159-2
8 9 to 5 English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 24-25 978-0-19-403159-2
9 Love me, love my dog - Quiz English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 26-27 978-0-19-403159-2
10 Family Photos English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 30-31 978-0-19-403159-2
11 From Morning to Night English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 32-33 978-0-19-403159-2
12 Blue Zones English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 34-35 978-0-19-403159-2
13 Writing Practice English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 32 978-0-19-403159-2
14 Vote for Me! English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 38-39 978-0-19-403159-2
15 Dönemin gözden geçirilmesi English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 6-39 978-0-19-403159-2
16 Final
Ders Kitabı

English File 4th Edition: Elementary Student's Book

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert

978-0-19-403159-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

English File 4th Edition: Elementary WorkBook / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert / 978-0-19-403289-6

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
15
    Toplam
89

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest