Dersin Adı | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRH 101 | Güz | 2 | 0 | 2 | 1 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti Devletine geçiş sürecinde yaşanan gelişmeleri öğrencilere aktarmak, Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulurken geçirdiği sosyal, siyasal, eğitim ve kültürel vb. alandaki inkılapları ve bu inkılapların amacını kavratmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Lozan Barış Antlaşması’ndan günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri içermektedir. Atatürk ilk eve inkılaplarının anlam ve amaçlarını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılapla İlgili Kavramlar | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.14-16 |
2 | Türk İnkılabını Hazırlayan Sebepler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.17-23 |
3 | 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinde Gerçekleştirilen Yenilik Hareketleri | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.24-36 |
4 | Osmanlı Devletinin Son Döneminde Devleti Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.60-69 |
5 | Birinci Dünya Savaşı Öncesinde Siyasi ve Askeri Gelişmeler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.75-82 |
6 | Mütareke Sonrası Memleketin Durumu | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.123-150 |
7 | Mustafa Kemal’in İstanbul’daki Faaliyetleri ve İzmir'in İşgali | Alev Coşkun, Samsun’dan Önce Bilinmeyen 6 Ay, s:1-45 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mustafa Kemal'in Samsun'a Hareketi ve Anadolu’da Yürütülen Faaliyetler | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 30-75 |
10 | Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 240-250 |
11 | TBMM’nin Açılması ve Çalışmaları | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.194-200 |
12 | Milli Mücadele Dönemi-Cepheler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.211-220 |
13 | Milli Mücadele Dönemi-Cepheler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.220-232 |
14 | Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Andlaşması | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.233-243 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hasan Mert, Nuri Karakaş, vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017 Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981 Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Final Sınavı | 1 | 1 | |
Toplam | 50 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest