DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İleri Programlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 226
Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
 SE 115Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilerin çeşitli dillerde programlama yeteneklerini geliştirmektir. Derste Python ve C++ dilleri kullanılacaktır. Öğrenciler sıkça kullanılan veri yapıları, kütüphaneler, metodolojiler ve araçları teorik olarak gördükten sonra laboratuvar çalışmalarında deneyimleyeceklerdir. Öğrenciler derste gösterilen yöntemler ile gereksinimleri sağlayacak bir proje hazırlayacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • çeşitli dillerde programlar geliştirebilecek,
  • çeşitli dillerde program akışını kontrol edebilecek,
  • çeşitli dillerde veri yapılarını oluşturabilecek,
  • çeşitli dillerde fonksiyon tanımlayabilecek,
  • veri kaynaklarına erişebilecek,
  • karmaşık yöntemler, veri yapıları ve veri kaynakları kullanarak gereksinimleri sağlayan programlar geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Derste işlenecek konular içinde temel veri tipleri, akış kontrolü, veri yapıları, fonksiyonlar, modüller, sınıflar ve nesneler, dosya yönetimi, veri tabanı erişimi, kullanıcı arayüzü geliştirme yer almaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Programlama Dillerinin Türleri
2 Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler
3 Akış Kontrolü: Seçim ifadeleri, döngü ifadeleri
4 C++ dilinde veri yapıları: Bellek operasyonları, işaretçiler, diziler, bağlı listeler, yığıtlar
5 Python dilinde veri yapıları: Listeler, kümeler, sözlükler
6 Fonksiyonlar I
7 Fonksiyonlar II
8 Arasınav
9 Python Modülleri
10 Python dilinde sınıflar ve nesneler
11 Dosya yönetimi
12 Veri tabanı erişimi
13 Kullanıcı arayüzü geliştirme
14 Proje materyallerinin teslimi ve Proje sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınav
Ders Kitabı
  • Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Charles Severance, CreateSpace Independent Publishing Platform, 978-1530051120
  • C++ How to Program, 10/E Deitel & Deitel©2015 ISBN-10: 9780134448237
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Python Programming Fundamentals, Kent D. Lee, ISBN 978-1-4471-6642-9
  • Interactive Python Tutorial https://www.learnpython.org
  • The Python Language Reference https://docs.python.org/3/reference/index.html

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.

X
2

Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi*

X
3

Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.

4

Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.

X
5

Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.

X
6

Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye,sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

7

Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. (FENG101)

8

Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.

9

Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda

10

Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.

11

Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest