| Dersin Adı | Hareket ve Dans |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SB 344 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | Türkçe | |||||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Grup çalışması Soru & Cevap Simülasyon Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez konularından biri olan hareket ve alternatif tedavi yöntemlerinden biri sayılan dansı, sağlık alanında bir araç olarak kullanmayı öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, hareket ve dansın anlamı, işlevleri, sağlığa etkileri, iletişim, anlatım ve empati konularını kapsamaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | X | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Genel tanışma, Neden buradasın? Stresi azaltmak mı? Ders çizelgesi, hedefler ve ödevlere genel bakış. | |
| 2 | Hareketin ve dansın anlamı | Laws K & Sugano A. Physics and the Art of Dance: Understanding Movement. 2008 syf: 1-15 |
| 3 | Hareket ifadesinin geliştirilmesi | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 33-72 |
| 4 | İletişim olarak dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 90-123 |
| 5 | Kendini tanıma | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 248-253 |
| 6 | Hareket ve ruh hali | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 278-308 |
| 7 | Anlatım ve empati | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 319-348 |
| 8 | Başkalarına bağlanma | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 349-358 |
| 9 | Grup Performansı | |
| 10 | Benzerlikler ve farklılıklar | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 366-372 |
| 11 | Terapi olarak hareket ve dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 375-388 |
| 12 | Özel Gruplar için hareket ve dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 390-402 |
| 13 | Özel Gruplar için hareket ve dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 403-415 |
| 14 | Temalı Afiş Tasarım | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Laws K & Sugano A. 2008. Physics and the Art of Dance: Understanding Movement, ISBN-10: 0195341015 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | * American Dance Therapy Association. (n.d.). Scope of Practice Definition for Dance/Movement Therapy. Retrieved February 13, 2015, from http://www.adta.org/Resources/Documents/Scope%20of%20Practice%20Definition%20for%20DMT.pdf * About Dance/Movement Therapy. (n.d.). Retrieved from http://www.adta.org/about_dmt * Chang, M. H. (2016). Dance/Movement Therapists of Color in the ADTA: The First 50 Years. American Journal of Dance Therapy, 38(2), 268–278. https://doi.org/10.1007/s10465- 016-9238-9 * Association for Dance Movement Psychotherapy UK. (2013). What is Dance Movement Psychotherapy? The Website for the Association for Dance Movement Psychotherapy UK. https://admp.org.uk/dance-movement-psychotherapy/what-is-dance-movementpsychotherapy/ * Burzynska, A. Z., Finc, K., Taylor, B. K., Knecht, A. M., & Kramer, A. F. (2017). The Dancing Brain: Structural and Functional Signatures of Expert Dance Training. Frontiers in Human Neuroscience, 11, 566. https://doi.org/10.3389/fnhum.2017.00566 |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | 1 | 30 | |
| Toplam | 120 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | |||||
| 2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | |||||
| 3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | X | ||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
| 5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
| 7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | |||||
| 8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | X | ||||
| 9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
| 10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest