Dersin Adı | Konuşma ve Sunma Becerileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SB 230 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirecek temel unsurları ve ipuçlarını öğrenmeleri ve dersin sonunda etkili sunum ve poster hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, etkili konuşma ve sunma teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulamaları içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | -Dersin Tanımı | |
2 | Etkili İletişim Teknikleri | George W. Fotis (1998). Kişisel etkinizi geliştirin: insan ilişkilerinde etkili olmak için gereken 9 temel özellik. İstanbul : Rota, ss: 1-122. |
3 | -Beden Dili, Mimik ve Jestler -Farklı Kültürlerde Beden Dili | Ker Dincer M (2012). İletişimin kalbi : sözsüz iletişim becerileri. Ankara : Nobel Akademik, ss: 1-409. |
4 | -Konuşma Sanatı ve Konuşmacı Özellikleri -Etkili Konuşma Teknikleri Etkili Sunum Teknikleri | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189. -Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344. -TÜBİTAK. Etkili Sunumlar için El Kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
5 | -Etkili Sunum Teknikleri Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri | TÜBİTAK. Etkili Sunumlar için El Kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
6 | -E-Posta Yazım Kuralları -Resmi Yazışma Kuralları -Microsoft Word Programı ile Metin Yazma -Etkinlik raporlama -Özgeçmiş Oluşturma | -Flynn N., Flynn T. (2000). Writing effective e-mail. London : Kogan Page, ss: 1-128. -Donald H. Weiss. (1993) Etkili Özgeçmis Yazma Teknikleri. Rota Yayinlari ss: 1-67. -Donald H. Weiss. (1997) Görüşme teknikleri. İstanbul : Rota,. Ss: 1-71 - Tutar H. (2002) Mesleki yazışma teknikleri. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, ss:1- 231. Tontuş Ö. (2019) Etkinlik Yönetimi. https://www.researchgate.net/publication/335030740_ETKINLIK_YONETIMI |
7 | Bireysel Çalışma: Öğrenci Sunumları | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189. -Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344. |
8 | Bireysel Çalışma: Öğrenci Sunumları | TÜBİTAK. Etkili Sunumlar için El Kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
9 | Microsoft Word Programı ile Metin Yazma Teknikleri | Microsoft Word Ders Notları http://matematik.fef.duzce.edu.tr/Dokumanlar/matematik_fef/ders3.pdf |
10 | Bireysel Çalışma: Microsoft Word Programı ile Metin Yazma Teknikleri | Microsoft Word Ders Notları http://matematik.fef.duzce.edu.tr/Dokumanlar/matematik_fef/ders3.pdf |
11 | Poster Hazırlama Teknikleri | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
12 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
13 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
14 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189, ISBN-ISSN: 975-7782-69-6. - Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344, ISBN 978-625-7228-31-2. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -George W. Fotis (1998). Kişisel etkinizi geliştirin: insan ilişkilerinde etkili olmak için gereken 9 temel özellik. İstanbul : Rota, ss: 1-122. ISBN-ISSN: 975-7805-86-6 -Ker Dincer M (2012). İletişimin kalbi : sözsüz iletişim becerileri. Ankara : Nobel Akademik, ss: 1-409, ISBN-ISSN: 978-605-133-319-9. -Flynn N., Flynn T. (2000). Writing effective e-mail. London : Kogan Page, ss: 1-128. ISBN-ISSN: 0-7494-3326-4. -Donald H. Weiss. (1993) Etkili Özgeçmis Yazma Teknikleri. Rota Yayinlari ss: 1-67. ISBN-13 : 975-780528-9. -Donald H. Weiss. (1997) Görüşme teknikleri. İstanbul : Rota,. ss: 1-71. ISBN- ISSN: 975-780517-3. -Tutar H. (2002) Mesleki yazışma teknikleri. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, ss:1- 231. ISBN-ISSN: 975-591-398-X. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | |||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest