Dersin Adı | Rusça I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUS 101 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Rusça | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level) ve Avrupa Ortak Başvuru Metni A1 seviyesine eşdeğer olarak öğrencilere dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri ülke ve dilleri, aile bireyleri, yiyecek ve içecek, yaşam alanları, boş zaman aktiviteleri, hobiler ve günlük yaşantı ile ilgili konularda hazırlamak için oluşturulmuştur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Derse giriş 2. Fonetik: • Ünlüler (а, о, у, э, и, ы) • Ünsüzler (л, м, п, б, т, д, р) • Sesli ve sessiz ünsüzler • Sözcük uyumları, heceleme, daralma kuralları, vurgu • Ton yapısı I 3. Diyalog örnekleri: Это Иван. Он тут. Это Анна? Анна дома? Здрáвствуйте! Как вас зовýт? Меня зовýт...... Очень приятно! 5. Dilbilgisi: • это belirtme sözcüğü ile yapı • 3. Tekil şahıs zamirleri (он, она); | Ders Kitabı: Урок 1 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 9-11 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 12-13 Alıştırma Kitabı: Sayfa 167-168 BB: dosya “Hafta 1” |
2 | 1. Bir önceki haftanın tekrarı 2. Fonetik: • Ünsüzler (ф, в, с, з, н, к, г, х) • Sessiz ünsüzler • [а] [о] sesli harflerini vurgulu ve vurgusuz biçimde okuma kuralları • Ton yapısı III • I ve III. ton yapılarının karşılaştırılması 3. Diyalog örnekleri: Спасибо! – Пожалуйста. Эмма тут, а Роман там. 4.Dilbilgisi: • Konuşmanın bölümleri • И ve А bağlaçları | Ders Kitabı: Урок 1 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 14-16 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 17-19 Alıştırma Kitabı: Sayfa: 168-169 BB: dosya “Hafta 2” |
3 | 1. Bir önceki haftanın tekrarı 2. Fonetik: • (ч) ünsüzü • Canlı ve cansız isimler • Кто и Что, Как. (Кто это? Что это? Как по-русски?) gibi soru sözcükleriyle yapılan soru cümleleri • Uyumlu çok heceli sözcükler • Ton yapısı II • Sesli ünsüzleri okuma kuralı 3. Diyalog örnekleri: Кто это? – Это собака. Что это? – Это фрукты. Как вас зовут? Как его / её зовут? Как это по-русски? Ира дома? – Да, она дома. 4. Dilbilgisi: • Basit cümlelerin yapısı • Belirtme soruları | Ders Kitabı: Урок 1 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 20-22 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 23-26 Alıştırma Kitabı: Sayfa 170-174 BB: dosya “Hafta 3” |
4 | 1. Fonetik: • (й, ж, ш, ц) ünsüzleri • Sözcük başındaki ve seslilerden sonraki я, е, ю, ё harfleri • Sert ve yumuşak ünsüzler • [е] [э] harflerini vurgusuz biçimde okuma kuralları • Uyumlu çok heceli sözcükler ve ifadeler 2. Diyalog örnekleri: Скажите пожалуйста, где метро? Метро там. Скажи! Скажите! Извини! Извините! Это ты? Правда? Это я. Здорово! 3. Dilbilgisi: • Kişi zamirleri • Emir kipi kullanımı (yönelme ve rica formlarında) (Скажи/те! Извини/те) | Ders Kitabı: Урок 2 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 28-31 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 31-35 Alıştırma Kitabı: Sayfa 175-176 |
5 | 1. Fonetik: • Sert ünsüzler (ж, ц, ш) • жи, же, ши, ше birleşimlerini okuma kuralları • Sesli ünsüzlerin sonda okunması • Yumuşak ünsüzler (щ, ч) • [я] [е] ünlülerini vurgulu ve vurgusuz biçimde okuma kuralları 2. Diyalog örnekleri: - Кто это? - Мой дедушка. - Кто он? - Он фотограф. - Как его / её зовут? - Его/её зовут... - Можно? - Конечно, пожалуйста! - Один, два, три .... десять. 3. Dilbilgisi: • (Он, Она или Оно) isimlerinin cinsiyeti • «Кто это?» и «Что это?» soru yapıları • “Кто он?” soru yapısı • “Где?” soru sözcüğüyle soru sormak | Ders Kitabı: Урок 2 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 36-39 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 40-43 Alıştırma Kitabı: Sayfa 177-178 |
6 | 1. Fonetik: • Ton yapıları I ve IV • Uyumlu çok heceli sözcükler ve ifadeler 2. Diyalog örnekleri: Как вас зовут? Меня зовут ... . Скажи/те, пожалуйста... Покажи/те, пожалуйста... Извини/те, пожалуйста... Revision of construction word “Где?” Answers using the adverbs of place «Слева», «Справа», «Далеко», «Недалеко», «Тут», «Везде». Это куртка, это тоже куртка. А это? 3. Dilbilgisi: • «Кто?» и “Что?” soru sözcükleriyle yapılan soru cümlelerinin gözden geçirilmesi • “Где?” soru sözcüğü yapısının gözden geçirilmesi • «а» bağlacıyla yapılan bileşik cümleler | Ders Kitabı: Урок 2 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 44-48 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 49-51 Alıştırma Kitabı: Sayfa 179-182 |
7 | 1. Bir önceki haftanın tekrarı 2. Fonetik: - Sesli (б, в, г, д, ж, з) ve sessiz (п, ф, к, т, ш, с) ünsüzleri kelimelerin ortasında ve sonunda okuma kuralları 3. Diyalog örnekleri: - Как дела? - Отлично / Очень хорошо / Всё в порядке / Плохо / Ничего / Нормально / Ничего. - Что ты делаешь? - Я читаю / отдыхаю / слушаю. 3. Dilbilgisi: İsimlerin cinsiyeti konusunun gözden geçirilmesi • Kişi zamirleri • (мой, моя, моё,твой, твоя, твоё ...) iyelik zamirleri • Basit cümle yapıları • Belirtme soruları • чей/ чья/ чьё soru sözcükleri | Ders Kitabı: Урок 3 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 52-54 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 54-57 Alıştırma Kitabı: Sayfa 184-186 |
8 | Ara Sınaf Haftası | "Русский Сезон" А1.1 Учебник и рабочая тетрадь по русскому языку. Элементарный уровень |
9 | 1. Fonetik: • 1’den 20’ye kadar olan sayıların okunması 2. Diyalog örnekleri: - Что ты делаешь? - Я работаю / играю / думаю. - Я ничего не делаю / не гуляю. - Кто играет / читает / отдыхает? - Дети играют / читают / отдыхают. 3. Dilbilgisi: - Fiilin Şimdiki Zamanına giriş; - Şimdiki zamanda ilk çekim fiiller - «Кто?» soru sözcüğüyle kurulan soru cümleleri | Ders Kitabı: Урок 3 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 58-60 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 60-62 Alıştırma Kitabı: Sayfa 186 |
10 | 1. Fonetik: • Sayıların okunması • «Когда?» soru sözcüğüyle ton yapısı II 2. Diyalog örnekleri: - Сколько сейчас времени? - Который час? - Сейчас только 9 часов. - У нас ещё много времени. - Опоздали! - Какой сегодня день? - Понедельник / вторник / среда... - Когда футбол? - Завтра днём, в воскресенье. 3. Dilbilgisi: • «Сколько сейчас времени? » и «Во сколько? » (1 час / 2 часа / 5 часов, в час / в два часа / в пять часов) sorularıyla zamanı ifade etme • «Когда?» sorusuyla haftanın günleri | Ders Kitabı: Урок 3 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 62-63 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 64-65 Alıştırma Kitabı: Sayfa 188-189 |
11 | 1. Diyalog örnekleri: - Ты не знаешь, что это / кто это / как его зовут? - Я знаю, где аптека. - Я знаю, что аптека недалеко. - Ты знаешь, что такой Антон? - Как вы думаете / ты думашь, когда фильм? - Я думаю, что фильм в 5 часов. 2. Dilbilgisi: - (знать и думать) fiillerin ilk çekimleri - Bağlaçlarla karmaşık cümleler | Ders Kitabı: Урок 3 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 65-67 Sonraki 2 saat: “Русский сезо |
12 | 1. Bir önceki haftanın tekrarı 2. Fonetik: • 1-199 arası sayıların okunması • Sert ve yumuşak ünsüzlerin kelimelerin ortasında ve sonunda okunması • Haftanın günlerinin okunması 3. Diyalog örnekleri: - Это город. Здесь улицы, дома, проспекты... - Это мои друзья. Они студенты, спортсмены... - Это аудитория. Здесь книги, ручки, столы... - Чьи это вещи? – Это мои вещи. – Это ваши / наши/ твои вещи. - Сколько стоит рыба? - Рыба стоит 152 рубля / 181 рубль / 195 рублей. - Дайте, пожалуйста. - Это дорого. 2. Dilbilgisi: • İsim ve iyelik zamirlerinin çoğulları • чей/ чья/ чьё/ чьи soru sözcükleri • Geniş zamanda ikinci çekim fiiller • Сколько soru sözcüğüyle soru cümleleri | Ders Kitabı: Урок 4 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 72-76 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 76-78 Alıştırma Kitabı: Sayfa 193-194 |
13 | 1. Diyalog örnekleri: - Я говорю по-русски медленно / быстро. - Я говорю по-немецки хорошо / плохо. Вы читаете по-русски? - Да, читаю. Я неплохо читаю по-русски. - Вы пишете по-английски? - Да, я хорошо пишу по-английски. 3. Dilbilgisi: • Zarfların cümle içinde kullanımı • по-русски, по-английски ...zarflarının kullanımı • Geniş zamanda ikinci çekim fiiller | Ders Kitabı: Урок 4 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 79-80 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 82-83 Alıştırma Kitabı: Sayfa 194-196 |
14 | 1. Bir önceki haftanın tekrarı 2. Diyalog örnekleri: - Почему он не очень хорошо говорит по-русски? - Потому что он иностранец. - Она смотрит фильм. - Он слушает музыку. - Что вы любите делать в свободное время? - Я люблю играть в футбол. 3. Dilbilgisi: • Birinci ve ikinci fiil gruplarının karşılaştırılması • любить+mastar • потому что bağlacıyla bileşik cümleler | Ders Kitabı: Урок 4 İlk 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 84-87 Sonraki 2 saat: “Русский сезон” Sayfa 87-90 Alıştırma Kitabı: Sayfa 197-200 |
15 | Sözlü Sınavı | "Русский Сезон" А1.1 Учебник и рабочая тетрадь по русскому языку. Элементарный уровень |
16 | Project Review of the semester | "Русский Сезон" А1.1 Учебник и рабочая тетрадь по русскому языку. Элементарный уровень |
Ders Kitabı | "Русский Сезон" А1.1 Учебник и рабочая тетрадь по русскому языку. Элементарный уровень |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Пособие для иностранных учащихся (элементарный уровень) «Я пишу по-русски», Г.В.Беляева, М.М.Нахабина. ISBN: 978-605-65056-8-3 2. Учебник и рабочая тетрадь по русскому языку (элементарный уровень) «Русский сезон», М.М.Нахабина, В.Е.Антонова, И.И.Жабоклицкая. ISBN: 978-605-9518-14-7 3. Тестовые задания «Лестница», М.И.Аникина, И.К.Дворянинова. ISBN: 975-6008-13-х 4. ieu.blackboard.com |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | - | - |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | - | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 92 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest