Dersin Adı | Sinema Yoluyla Uluslararası İlişkiler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 444 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı uluslararası sistemin doğası, yapısı, işleyişi ve dönüşümünü göz önünde bulundurarak öğrencilere Uluslararası İlişkilerin güncel bazı konuları, olguları ve sorunlarını tanıtmaktır. İşlenen konuların öğrencilere görsel olarak sunulmasında sinema filmlerinden yararlanılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, uluslararası siyasetin belli başlı konuları ve sorunlarını sinema filmleri üzerinden ve filmlere referansla tartışılacaktır. Uluslararası ilişkilerin güncel temalarının sınıfta irdelenmesinde, öğrencilerin derse gelmeden önce seyretmeleri istenecek sinema filmlerinden istifade edilecektir. Küresel ısınma, nüfus hareketleri ve göç, başarısız devletler ve yeni savaş olgusu, kitle imha silahları, teknolojik savaş, siber tehditler ve terörizm gibi günümüz uluslararası siyasetini meşgul eden konulara öncelik tanınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin amaçları, içeriği, metodolojisi, lojistik hususlar. Uluslararası İlişkilerin anlamı ve kapsamı | Ders içeriğinin ve Uluslararası İlişkilerin (Uİ) gözden geçirilmesi. |
2 | Realist Paradigma | Stephen M. Walt, “The World Wants You to Think Like a Realist,” Foreign Policy, 30 May 2018. |
3 | Liberal Paradigma | Independence Day (1996). Suggested reading: G. John Ikenberry, “The Next Liberal Order,” Foreign Affairs, July/August 2020; Stephen M. Walt, “An International Relations Theory Guide to the War in Ukraine,” Foreign Policy, 8 March 2022. |
4 | Birleşmiş Milletler, Koruma Sorumluluğu, Barışı Koruma | Siege of Jadotville (2016). Suggested reading:Stephen R. Weissman, “What Really Happened in Congo,” Foreign Affairs, July/August 2014; Myemba Phezo Dizolele, “ A Cold War That Still Haunts Congo,” Foreign Policy, 20 December 2023; Farnaz Fassihi, “The World Has Changed, but Can the U.N.?” The New York Times, 29 September 2023; J. Alex Tarquinio, “U.N. Security Council Deadlock Serves Some Members’ Interests,” Foreign Policy, 2 April 2024. |
5 | Yeni Savaş ve Başarısız Devletler | Beasts of No Nation (2015). Suggested reading: Jason K. Stearns, “Rebels Without a Cause,” Foreign Affairs, May/June 2022;“The world’s deadliest war last year wasn’t in Ukraine,” The Economist, 17 April 2023. |
6 | İnsani Güvenlik, Nüfus Hareketleri | Adu (2020). Suggested reading:The Economist, “Who counts as a refugee?” 27 July 2021. |
7 | Uİ'de Çevre Sorunları | Before the Flood (2016). Suggested reading: Joshua Busby, “Warming World,” Foreign Affairs, 14 June 2018. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Terrorism | Munich (2005)) Suggested readings:Cynthia Miller-Idris, “From 9/11 to 1/6,” Foreign Affairs, September/October 2021;The Economist, “Beware, global jihadists are back on the march,” 29 April 2024. |
10 | Teknolojik Savaş | A Good Kill (2014) Suggested readings: Robert Malley, “The Long Shadow of 9/11,” Foreign Affairs, 14 June 2018; The Economist, “The war in Ukraine shows how technology I changing the battlefield”, 3 July 2023. |
11 | Soğuk Savaş, İki-kutuplu vs. tek-kutuplu vs. çok kutuplu dünya düzeni | Thirteen Days (2000). Suggested reading: Stephen M. Walt, “I Knew the Cold War”, Foreign Policy, 12 March 2018; Sergey Radchenko and Vladislav Zubok, “Blundering on the Brink,” Foreign Affairs, May/June 2023. |
12 | Kitle İmha Silahları | The Sum of All Fears (2002). Suggested reading: Melissa Gillis, Disarmament – A Basic Guide, 3rd ed., United Nations, pp.17-27, 39-49. |
13 | Siber Tehditler | Zer0Day (2016). Suggested reading: Sydney J. Freedberg and Theresa Hitchens, “Calling SolarWinds Hack Act of War Just Makes It Worse,” Breaking Defense, 21 December 2020; Michele Flournoy and Micheal Sulmeyer, “Battlefield Internet”, Foreign Affairs, 14 August 2018; Thomas Newdick, “Hezbollah’s Exploding Pagers Could Be As Monumental A Cyber-Espionage Operation As Stuxnet,” The War Zone, 17 September 2024. |
14 | Uluslararası İlişkilerin Geleceğine İlişkin Düşünceler | Gattaca (1997). Suggested reading: Loren Thompson, “Gene Wars,” Forbes, 29 January 2016; The Economist, “Full-genome screening for newborn babies is now on the cards,” 13 May 2022 . |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin belirli bir kitabı bulunmamakta, onun yerine öğrencilerin her hafta belirlenen filmleri ve belgeselleri dersin oturumlarına girmeden evvel seyretmeleri beklenmektedir. Belirlenen filmlerin taslak listesi, bu izlencenin Haftalık Konular ve Hazırlık bölümünde verilmiş olup, nihai olmayan bu liste filmlerin çevrimiçi erişilebilrliğindeki değişikliklere bağlı olarak dönem süresince güncellenebilecektir. Dolayısıyla, öğrencilerin dersin Blackboard hesabını her hafta ziyaret ederek muhtemel güncellemeleri ve talimatları kontrol etmeleri gerekmektedir. Derste kullanılacak film ve belgesellerin tamamı internet üzerinden görüntü paylaşım platformlarından (youtube, Netflix, itunes, vb) seyredilebilir nitelikte olacaktır. Bu paylaşım platformlarından bazılarına erişim için talep edilebilen üyellik, abonelik veya ücretlerin sorumluluğu ise öğrencilere aittir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen yazılı materyalin tamamı öğrencilerce dersin Blackboard hesabında erişime açık olacak ve indirilebilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest