Dersin Adı | Vatandaşlık, Çokkültürcülük ve Demokrasi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 442 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders demokrasi, yurttaşlık, çokkültürcülük ve tanınma politikası hakkındaki kuramsal tartışmaları incelemeyi ve öğrencilere kamusal meseleleri eleştirel ve etik bir bakış açısıyla yorumlayabilmeleri için gerekli olan kuramsal donanımı kazandırmayı amaçlıyor. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders demokrasi, yurttaşlık ve çokkültürcülük üzerine olan kuramsal tartışmaları incelemeyi amaçlıyor. Üzerinde duracağımız sorulardan bazıları şunlar: Demokrasi ile özgürlük arasındaki ilişki nedir? Etkin yurttaşlık demokraside nasıl bir rol oynar? Tanınma mücadeleleri demokratik siyaset için yaşamsal önemde midir? Sivil itaatsizlik ne anlama gelir ve anayasal demokrasilerde nasıl bir rol oynar? Bu ve benzeri meseleleri modern ve çağdaş siyasal düşünürlerin metinlerinden yola çıkarak ele alacağız. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Demokrasinin Ortaya Çıkış Şartları | David Stasavage, The Decline and Rise of Democracy |
3 | Anayasal Demokrasi | Mukand ve Rodrik, ‘The Political Economy of Liberal Democracy’ |
4 | Anayasal Demokrasi ve Popülizm – 1 | Cas Mudde, Populism: A Very Short Introduction |
5 | Anayasal Demokrasi ve Popülizm – 2 | Adam Prezeworski, Crises of Democracy |
6 | Anayasal Demokrasi ve Popülizm – 3 | Adam Prezeworski, Crises of Democracy |
7 | Çoğulculuk ve İstikrar | John Rawls, Political Liberalism, Introduction to the Paperback edition |
8 | Vatandaşlık, Haklar ve Özgürlükler | Will Kymlicka and Wayne Norman, Citizenship in Diverse Societies, Introduction |
9 | Aşırı Sağ | Cas Mudde, The Far Right |
10 | Kamusal Tartışma 1 – Tercih Çarpıtması | T. Kuran, Private Truths, Public Lies |
11 | Kamusal Tartışma 2 - Ad Hominem Akıl Yürütme | D. Walton, Ad Hominem Argumentation |
12 | Ad Hominem Akıl Yürütme | M. Borovalı, ‘‘Önce kendine bak!’: Toplumsal tartışmalarda ad hominem |
13 | Kamusal Tartışma 3 – ‘Çorap Söküğü’ Akıl Yürütme | E. Volokh, ‘Slippery Slope Reasoning’ |
14 | Komplo Teorileri 1 | R. Brotherton, Suspicious Minds |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda anılan metinler.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | |||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest