Dersin Adı | Dış Politika Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 305 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin 1) devletlerin davranışlarını anlayabilmesine ve karmaşık dış politika kararlarını eleştirel olarak değerlendirebilmesine; 2) dış politika yapımını ve diplomasiyi etkileyen çoklu etkenleri tanımlayabilmesine ve 3) dünyanın büyük güçlerinin güncel dış politika konularını tartışabilmesine yardımcı olacak bilgi ve yetileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dış politika yapımının önemli terminolojisini, aktörlerini, yapılarını ve süreçlerini tanıtmaktadır. Karar yapımındaki ve uluslararası politikadaki temel failleri ve mekanizmaları tartışır ve farklı analiz düzeyleriyle ilgilenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | DPA nedir ve neden inceliyoruz? | Marijke Breuning, Foreign policy analysis: a comparative introduction, (Palgrave Macmillan, 2007), pp. 163-175. Valerie M. Hudson, Foreign policy analysis: classic and contemporary theory, (Rowman & Littlefield Publishers, 2007), pp. 3-33. |
3 | Birey Seviyesinde Analiz (Rasyonel Aktör Modeli & Sosyopsikolojik Yaklaşımlar) | Jervis, R. (2013). ‘Do Leaders Matter and How Would We Know?’, Security Studies 22(2), pp. 153-179. Breuning, M. (2007). Foreign policy analysis: a comparative introduction, Palgrave Macmillan: London, pp. 1-26. |
4 | Devlet Seviyesinde Analiz (iç politikalar & sosyal inşacı yaklaşımlar) | Houghton, D. P. (2007). ‘Reinvigorating the Study of Foreign Policy Decision Making: Towards a Constructivist Approach’, Foreign Policy Analysis 3(1), pp. 24-45. Checkel, J. T. (1998). ‘The Constructivist Turn in International Relations Theory’, World Politics 50(2), pp. 324-348. |
5 | Uluslararası Seviyede Analiz (sistem seviyesi dinamikleri) | Hudson, V. M. (2007). Foreign policy analysis: classic and contemporary theory. Rowman & Littlefield: US, pp. 3-162. Waltz, K. N. (1996). ‘International Politics is not Foreign Policy’, Security Studies 6(1), pp. 54-57. |
6 | Devlet-dışı Aktörler & Kamu Diplomasisi | Charountaki, M. (2018) ‘State and non-state interactions in International Relations: an alternative theoretical outlook’, British Journal of Middle Eastern Studies 45(4), 528-542. Putnam, R. D.(1988). ‘Diplomacy and domestic politics: the logic of two-level games’. International Organization 42(3), pp. 427-460. Cornut, J. (2015). ‘To Be a Diplomat Abroad: Diplomatic Practices at Embassies.’ Cooperation and Conflict 50(3), pp. 385-401. |
7 | Küba Füze Krizi | Allison, G. (1969). The Cuban missile crisis. The American Political Science Review, 63(3), 689-718. (also can be found in Smith et. al., 2016 – Chapter 14) |
8 | Ara Sınav | |
9 | “11 Eylül” ve "Teröre Karşı Savaş": ABD ve BK Hükümetlerine Eleştirel Bir Bakış | Neack, L. (2003). The new foreign policy: U.S. and comparative foreign policy in the 21st century. Rowman & Littlefield: US, pp. 123-183. Saidin, M. I. S. (2022). ‘US foreign policy, neo-conservatism and the Iraq war (2003-2011): Critical reviews of factors and rationales’, Cogent Arts & Humanities 9(1), 1-12. Hayes, J. (2016). ‘Identity, Authority, and the British War in Iraq’, Foreign Policy Analysis (12), pp. 334-53 The Report of the Iraq Question: http://www.iraqinquiry.org.uk/the-report/ |
10 | Çin'in Yükselişi ve Ekonomik Devletçilik | Fravelm M. T. (2011). ‘China’s Strategy in the South China Sea’, Contemporary Southeast Asia 33(3), pp. 291-319. Chong, J. I. (2014). ‘Popular Narratives versus Chinese History: Implications for Understanding an Emergent China’, European Journal of International Relations 20(4), pp. 939-64. Önis, Z. and Kutlay, M. (2013) ‘Rising Powers in a Changing Global Order: the political economy of Turkey in the age of BRICs’, Third World Quarterly 34(8), pp. 1409-1426. Baldwin, D. (2000). ‘The Sanctions Debate and the Logic of Choice’, International Security 24(3), pp. 80-107. |
11 | Orta ve Küçük Ölçekli Devletlerin Dış Politikaları: Güney Afrika ve Küba | Barber, J. (2005). The new South Africa's foreign policy: principles and practice. International Affairs, 81(5), 1079-1096. Zapariy, E. S. (2019). Development of Cuban foreign policy at the present stage. Post-Soviet Issues, 6(4), 439. |
12 | Dış Politika Analizinde Gelecek Sorunlar | Alcaro, R. and Tocci, N. (2021). ‘Navigating a Covid World: The European Union’s Internal Rebirth and External Quest’, The International Spectator 56(2), pp. 1-18. Panebianco, S. and Fontana, I. (2018). ‘When Responsibility to Protect 'Hits Home': The Refugee Crisis and the EU Response’, Third World Quarterly 39(1), pp. 1-17. |
13 | Grup Sunumları | |
14 | Grup Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Smith, S., Hadfield, A., & Dunne, T. (Eds.). (2016 or various versions). Foreign policy: theories, actors, cases. Oxford University Press, USA.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 23 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 23 | |
Final Sınavı | 1 | 45 | |
Toplam | 179 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | |||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | X | ||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | |||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | |||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest