Dersin Adı | Avrupa Politikasında Güncel Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 300 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | AB’nin siyaset, özel siyasal alanları ve yönetim şeklini ilgilendiren güncel sorunsallarını tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin güncel AB siyaseti hakkındaki anlayışlarını geliştirmek için tasarlanmıştır. AB siyasetindeki güncel konuları tarihsel, kuramsal ve güncel gelişmeleri göz önünde bulundurarak incelemektedir. Bu amaçla, AB’nin mevcut konumunu etkileyen sorunların genel bir çerçevesini sağlamakta ve 21. yüzyılda AB’nin karşılaştığı temel sorunları analiz etmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB Entegrasyonu Tarihi | Cini and Borragan, 2022, Ch. 2: The EU-Establishment and Development Cini and Borragan, 2022, Ch. 3: Carrying the EU Forward- The Era of Lisbon |
3 | Entegrasyon Teorileri | Bulmer, et al. 2020, Ch. 1: Theories of European Integration Hooghe, L. and Marks, G. 2019. ‘Grand Theories of European Integration in the Twenty-First Century’. Journal of European Public Policy. 26. |
4 | AB Kurumları ve Karar Alım Mekanizmaları | Bulmer, et al. 2020, Ch. 12: The Institutional Architecture |
5 | AB- Türkiye İlişkileri | Oğurlu, E. 2024, ‘Changing Nature of the EU-Turkey Relations: From Civilizational Project to Transactional Cooperation. HBV İİSB Dergisi. 26:1. Müftüler-Baç, M. 2017. ‘Turkey’s Future with the EU: An Alternative Model of Differentiated Integration’. Turkish Studies. 18:3. |
6 | Demokrasi ve Popülizm Krizi | Cini and Borragan, 2022, Ch. 9: Democracy and Legitimacy in the EU |
7 | Demokrasi ve Popülizm Krizi - 2 | Holesch and Kyriazi. 2022. ‘Democratic Backsliding in the European Union: the Role of the Hungarian-Polish Coalition’, East European Politics, 38:1 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dış Politika, Güvenlik ve Jeopolitik Krizleri | Bulmer, et al. 2020, Ch. 25: Common Foreign and Security Policy |
10 | Dış Politika, Güvenlik ve Jeopolitik Krizleri 2 | Bulmer, et al. 2020, Ch. 25: Common Foreign and Security Policy |
11 | Göç ve Mülteci Krizi | Cini and Borragan, 2022, Ch. 26: The Migration and Refugee Crisis |
12 | Genişleme | Cini and Borragan, 2022, Ch. 18: Enlargement |
13 | İklim Politikaları ve Avrupa Yeşil Anlaşması | Bulmer, et al. 2020, Ch. 22: Environment and Climate Rosamond, 2023, The slow burning climate emergency and the European Green Deal, in Roos and Schade (eds.) Europe Under Strain, De Gruyter. |
14 | AB'nin Geleceği | Cini and Borragan, 2022, Ch. 29: The Future of the EU |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
Both books are available at the IEU Library. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Uluslararası yayın yapan gazetelerin haberleri, AB'nin kurumsal web siteleri -- AB Çalışmaları Sertifika Programı: Program, İEÜ bünyesindeki tüm lisans programlarının üçüncü sınıf öğrencilerine açık ve AB üzerine zorunlu bir giriş dersi ile (PSIR 201 – AB’nin Tarihi ve Kurumları) üç adet seçmeli uzmanlık dersini kapsıyor. Bu dersleri alıp az 2.00/4.00 ortalamayla tamamlayan öğrenciler Sertifika almaya hak kazanacaklar. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 23 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 170 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | |||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | X | ||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | |||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest