Dersin Adı | Çağdaş Uluslararası İlişkiler Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 240 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Modern çağlarda uluslararası ilişkiler sisteminde büyük güçlerin yükseliş ve düşüşlerini incelemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | “Çağdaş Uluslararası İlişkiler Tarihi” dersi, devletlere, uluslara, uluslararası siyasete, karar alıcılara ve onların çağlar boyunca yaşadığı etkileşim ve anlaşmazlıklara odaklanır. Devletlerarası veya sınırlar ötesi ilişkileri inceleyen bir tarih çalışmasıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse ve ders materyaline giriş | Grieco and Ikenberry, 2015, pp: 32-69. |
2 | Neden Batı? | Kennedy, 1989, pp: 3-30. |
3 | Habsburgların Güce Hamlesi, "30 Yıl Savaşları" ve "Wesfalya Düzeni" | Kennedy, 1989, pp: 31-72 Kissinger, 1994, pp: 56-67. |
4 | Pentarşi ve Küresel Fransız-İngiliz Mücadelesi | Kennedy, 1989, pp: 100-115. |
5 | Amerikan ve Fransız Devrimleri ve Napolyon Savaşları | Kennedy, 1989, pp: 115-139 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 9. |
6 | Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu | Kissinger, 1994, pp: 78-102. |
7 | Arasınav | |
8 | Birinci Dünya Savaşı | Kennedy, 1989, 249-274. |
9 | Savaş Arası Dönem | Kennedy, 1989, 275-320 Devetak, George and Percy, 2017, Chapter 9. |
10 | İkinci Dünya Savaşı | Kennedy, 1989, 333-357. |
11 | Soğuk Savaşın Başlangıcı | Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 22 Devetak, George and Percy, 2017, Chapter 10. |
12 | 1960'larda Büyük Güçlerin Yarışı ve Yumuşama (Détente) Dönemi | Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 24. |
13 | Sovyetler Birliği'nin Çöküşü ve Soğuk Savaş'ın Sonu | Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 25. |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Oral Sander. 2002. Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e. İmge Kitabevi. Oral Sander. 2002. Siyasi Tarih, 1918-1994. İmge Kitabevi. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 17 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest