Dersin Adı | Felsefi Düşünce Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 230 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri Antik Yunandaki başlangıcından günümüze kadar felsefe tarihi içindeki temel sorular ve konularla tanıştırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, insan varoluşuna ilişkin Batı felsefe tarihinde derinlikli biçimde tartışılan soru ve konuları ele almaktadır. İnsan varoluşunda duyguların yeri nedir? Neyi, nasıl bilebiliriz? Bilgi ile salt inanç arasındaki fark nedir? Bilimsel yöntem nasıl mümkün olur? Geçmiş hatalarımızdan bir şeyler öğrenebilir miyiz? Varoluş ne anlama gelir? Özen, umut, ironi, düşüncesizlik ve kaygı gibi insani tutum ve duygulanımların bireysel ve kolektif varoluş içindeki yeri nedir? Bu sorular farkı düşünürler ve felsefi ekoller tarafından tartışıldıkları biçimlerde ele alınacak ve her birinin Batı felsefesi geleneği içindeki önemi derinlemesine incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Emekleme Döneminde Felsefe | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 1-20. |
2 | Sokrates'in Atina'sı | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 21-37. |
3 | Platon'un Felsefesi | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 38-60. |
4 | Aristoteles'in Sistemi | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 61-90. |
5 | Sınıf-içi Yazma Çalışması | |
6 | Descartes | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 206-220. |
7 | XIV Louis Çağında Kıta Avrupası Felsefesi | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 237-250. |
8 | On Sekizinci Yüzyılda İngiliz Felsefesi | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 251-265. |
9 | Kant'ın Eleştirel Felsefesi | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 275-297. |
10 | Arasınav | |
11 | Kant'ın Eleştirel Felsefesi-II | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 275-297. |
12 | Alman İdealizmi ve Materyalizmi | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 298-308. |
13 | On Dokuzuncu Yüzyılın Üç Filozofu | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 320-332. |
14 | Üç Çağdaş Usta | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998, 333-350. |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kenny, Sir Anthony, An Illustrated Brief History of WESTERN PHILOSOPHY, Blackwell Publishing, 1998. ISBN-13: 978-1-4051-4180-2 *Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 11 | |
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | X | ||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest