DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Diplomasi Tarihi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSIR 204
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Uluslararası sistemdeki büyük güçlerin yükseliş ve çöküşlerini döngüsel bir sistemde açıklamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Birinci Dünya Savaşı sonrası imzalanan barış anlaşmalarındaki revizyonizmi, 1815 Viyana ve 1919 Paris düzenleri ile karşılaştırarak eleştirebilir
  • Totaliter rejimlerin politik ve askeri yükselişini, Batı demokrasilerinin görece düşüşünü ve iki savaş arası dönemdeki “yatıştırma politikası” ile Milletler Cemiyeti’nin başarısızlığını açıklayabilir.
  • İkinci Dünya Savaşı’nın başlamasını ve farklı dönemlerini inceleyebilir
  • İkinci Dünya Savaşı sonrasında Avrupalı Büyük Güçler’in zayıflamasını, “Soğuk Savaş”ın ortaya çıkışını ve farklı dönemlerini ve iki süper gücün güçlerini ve büyük krizlerdeki küresel pozisyonlarını belirleyebilir.
  • 1980’lerdeki ekonomik ve askeri yarış sonunda Sovyetlerin Amerika karşısındaki çöküşünün nedenlerini, Soğuk Savaş’ın sona ermesini ve iki kutuplu uluslararası ilişkiler sistemini açıklayabilir
Ders Tanımı Siyasi Tarih uluslara, devletlere, siyasalara, karar alıcılara ve onların çağlar boyunca yaşadığı etkileşim ve anlaşmazlıklara odaklanır. Devletlerarası veya sınırlararası bir uluslararası ilişkiler çalışmasıdır ve tarihin en önemli biçimidir. Siyasi Tarih II dersi uluslararası ilişkilerde 1919-1991 dönemini kapsar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ve ders araçlarının tanıtımı
2 Birinci Dünya Savaşı: Merkez Güçlerin Çabuk Zafer Denemeleri Kennedy, 1989, pp. 256-274 Sander, 2012 (pdf), pp. 210-224 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 17
3 Rus Devrimi ve ABD'nin Savaşa Girişi, İtilaf Devletlerinin Zaferi Kennedy, 1989, pp. 256-274 Sander, 2012 (pdf), pp. 244-259 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 17
4 Birinci Dünya Savaşını Bitiren Anlaşmalar, Paris Anlaşması'nın Yetersizlikleri ve 1920'lerde Almanya'nın Durumu Kramer, Palmer, Colton, 2020, Chapter 19 Kennedy, 1989, pp. 275-291
5 1929 Büyük Buhranı ve Totaliter Rejimlerin Yükselişi Kramer, Palmer, Colton, 2020, Chapter 20 Kennedy, 1989, pp. 291-320
6 Yatıştırma Politikası ve Münih Anlaşması, İspanyol İç Savaşı ve Çin-Japon Savaşı Kennedy, 1989, pp. 320-333
7 İkinci Dünya Savaşı Kramer, Palmer, Colton, 2020, Chapter 21 Kennedy, 1989, pp. 333-343
8 Ara Sınav
9 İkinci Dünya Savaşı'nın Sonu Kennedy, 1989, pp. 343-357
10 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Anlaşmalar, İki-Kutuplu Dünya Düzeni Kramer, Palmer, Colton, 2020, Chapter 22 Kennedy, 1989, pp. 357-395
11 1960'larda Süper Güç Yarışı Kramer, Palmer, Colton, 2020, Chapter 24 Kennedy, 1989, pp. 395-413
12 Yumuşama Dönemi Kennedy, 1989, pp. 413-437
13 Doğu Bloğu'nun Çöküşü ve SSCB Kennedy, 1989, pp. 437-535 Kramer, Palmer, Colton, 2020, Chapter 25
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Kramer, Llyod., Palmer, R. R. and Colton, Joel. 2020. A History of Europe in the Modern World. New York: McGraw-Hill.

Kennedy, Paul. 1989. The Rise and Fall of the Great Powers: Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000. London: Unwin Hyman

Sander, Oral. 2007. Siyasi Tarih: 918-1994. İmge Kitabevi.


*Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kissinger, Henry. 1994. Diplomacy. New York: Simon & Schuster.

Eric Hobsbawm, Age of Extremes: The Short Twentieth Century 1914-1991, London, 1994.

Derek Urwin, A Political History of Western Europe Since 1945, Longman, London, 1997 (the fifth edition).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
3
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
27
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
2

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır.

X
3

Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir.

X
4

Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X
5

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

6

Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır.

7

Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder.

X
8

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler.

X
9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
10

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

11

Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest