Dersin Adı | Diplomasi Tarihi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 203 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Uluslararası sistemdeki büyük güçlerin yükseliş ve çöküşlerini döngüsel bir sistemde incelemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Siyasi Tarih uluslara, devletlere, siyasalara, karar alıcılara ve onların çağlar boyunca yaşadığı etkileşim ve anlaşmazlıklara odaklanır. Devletlerarası veya sınırlararası bir uluslararası ilişkiler çalışmasıdır ve tarihin en önemli biçimidir. PSIR 203 Siyasi Tarih I dersi uluslararası ilişkilerde 1492-1918 dönemini kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve ders araçlarının tanıtımı | |
2 | Avrupa'nın Yükselişi - I | Kennedy, 1989, pp. 3-30 Sander, 2012 (pdf), pp. 43-55. |
3 | Avrupa'nın Yükselişi - II | Kennedy, 1989, pp. 3-30. |
4 | Habsburg Hanedanının Hegemonya Olma Hamlesi ve 30 Yıl Savaşları ve Askeri Devrim | Kennedy, 1989, pp. 31-72 Kissinger, 1994, pp. 56-67 Sander, 2012 (pdf), pp. 55-57. |
5 | Westphalia Düzeni, Finansal Devrim ve Fransa Krallığı'nın Yükselişi | Kennedy, 1989, pp. 73-100 Sander, 2012 (pdf), pp. 57-59. |
6 | İspanya ve Avusturya Veraset Savaşları, Fransız-İngiliz Küresel Mücadelesi ve Yedi Yıl Savaşları | Kennedy, 1989, pp. 100-115 Sander, 2012 (pdf), pp. 59-62;76-79. |
7 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı, Fransız Devrimi ve Napolyon Savaşları- I | Kennedy, 1989, pp. 115-142 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 9 Sander, 2012, pp. 80-95. |
8 | Arasınav | |
9 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı, Fransız Devrimi ve Napolyon Savaşları- II | Kennedy, 1989, pp. 115-142 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 9. |
10 | Viyana Kongresi; Sanayi Devrimi; 1830 ve 1848 Devrimleri | Kennedy, 1989, pp. 143-158 and pp. 170-177 Kissinger, 1994, pp. 78-102. |
11 | İtalyan ve Alman Birleşmeleri; İttifaklar Sistemi, Emperyal Çatışmalar, Üçlü İtilafa karşı Üçlü İttifak | Kennedy, 1989, pp. 182-256 Sander, 2012 (pdf), pp. 127-131; 150-165. |
12 | Birinci Dünya Savaşı: Merkez Güçlerinin Çabuk Zafer Çabaları | Kennedy, 1989, pp. 256-274 Sander, 2012 (pdf), pp. 210-224 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 17. |
13 | Rus Devrimi, ABD'nin Savaşa Girmesi ve İtilafın Zaferi | Kennedy, 1989, pp. 256-274 Sander, 2012 (pdf), pp. 244-259 Kramer, Palmer and Colton, 2020, Chapter 17. |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Norman Rich, Great Power Diplomacy, 1814-1914, McGraw-Hill, New York, 1992. Robin George Collingwood, The Idea of History, Oxford University Press, Berkshire, 1994. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | - | - |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | - | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | |||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest