Dersin Adı | Parçacık Fiziğine Giriş II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 402 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel parçacıkları ve bu parçacıkların etkileşmelerini anlatarak, doğanın işleyişini en temel düzeyde tarif etmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kuark ve leptonların zayıf etkileşmesi, nötrinolar ve salınımları, CP ihlali ve hadronların zayıf etkileşmesi, elektro-zayıf birleşmesi, Higgs bozonu, standart model ve ötesi gibi konular tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Zayıf etkileşme | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 11, 285-298. ISBN: 9781107034266 |
2 | Zayıf etkileşme ve leptonların zayıf etkileşmesi | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 11, 298-318. ISBN: 9781107034266 |
3 | Leptonların zayıf etkileşmesi | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 12, 318-329. ISBN: 9781107034266 |
4 | Nötrinolar ve nötrino salınımları | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 13, 329-350. ISBN: 9781107034266 |
5 | Nötrinolar, nötrino salınımları ve CP ihlali | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 13, 351-367. ISBN: 9781107034266 |
6 | CP ihlali ve zayıf hadronik etkileşmeler | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 14, 368-383. ISBN: 9781107034266 |
7 | CP ihlali ve zayıf hadronik etkileşmeler | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 14, 384-401. ISBN: 9781107034266 |
8 | Ara Sınav | - |
9 | Elektro-zayıf birleşmesi | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 15, 402-415. ISBN: 9781107034266 |
10 | Elektro-zayıf birleşmesi | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 15, 415-426. ISBN: 9781107034266 |
11 | Standart modelin doğruluğunu gösteren olgular | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 16, 428-442. ISBN: 9781107034266 |
12 | Standart modelin doğruluğunu gösteren olgular | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 16, 442-460. ISBN: 9781107034266 |
13 | Higgs bozonu | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 17, 477-493. ISBN: 9781107034266 |
14 | Standart model ve ötesi | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). Bölüm 18, 494-510. ISBN: 9781107034266 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mark Thomson, Modern Particle Physics (Cambridge University Press, 2013). ISBN: 9781107034266 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Brian R. Martin and Graham Shaw, Particle Physics, 4th ed. (Wiley, 2017). ISBN: 9781118912164 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | |
Final Sınavı | 1 | 34 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest