Dersin Adı | Kuantum Mekaniği II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 308 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kuantum mekaniğinin temelleri konusunda bilgi sahibi olan öğrencilere, gerçekçi problemlerin çözümünde önemli rol oynayan bir takım ileri kuantum mekaniksel yaklaşıklık metotlarını öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında, zamandan bağımsız pertürbasyon teorisi, hidrojen atomuna relativistik düzeltmeler, spin-orbit etkileşimleri, varyasyonel yaklaşım, Helyum atomu, zamana bağlı pertürbasyon teorisi, elektronların elektromanyetik alanla etkileşimi ve saçılma teorisi konuları işlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kuantum mekaniği I’in genel tekrarı | |
2 | Zamandan bağımsız pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.1. ISBN: 9781292024080 |
3 | Zamandan bağımsız pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.1. ISBN: 9781292024080 |
4 | Dejenere pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.2. ISBN: 9781292024080 |
5 | Hidrojen atomuna relativistik katkılar | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.3.1 ISBN: 9781292024080 |
6 | Spin-orbit etkileşimi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.3.2 ISBN: 9781292024080 |
7 | Hidrojen atomu spektrumuna nükleer düzeltmeler | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.3.5 ISBN: 9781292024080 |
8 | Genel tekrar ve Ara sınav | |
9 | Varyasyonel yaklaşım | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 8 ISBN: 9781292024080 |
10 | Zamana bağlı pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.1 ISBN: 9781292024080 |
11 | Zamana bağlı pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.1 ISBN: 9781292024080 |
12 | Elektronların elektomanyetik alanla etkileşimi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.2 ISBN: 9781292024080 |
13 | Elektronların elektomanyetik alanla etkileşimi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.3 ISBN: 9781292024080 |
14 | Kuantum mekaniksel saçılma teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 11.1 ISBN: 9781292024080 |
15 | Kuantum mekaniksel saçılma teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 11.2 ISBN: 9781292024080 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). ISBN: 9781292024080 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest