| Dersin Adı | Kuantum Mekaniği II |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| PHYS 308 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
| Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
| Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
| Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Problem çözme Anlatım / Sunum | ||||||||
| Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
| Yardımcı(ları) | |||||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kuantum mekaniğinin temelleri konusunda bilgi sahibi olan öğrencilere, gerçekçi problemlerin çözümünde önemli rol oynayan bir takım ileri kuantum mekaniksel yaklaşıklık metotlarını öğretmektir. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Ders kapsamında, zamandan bağımsız pertürbasyon teorisi, hidrojen atomuna relativistik düzeltmeler, spin-orbit etkileşimleri, varyasyonel yaklaşım, Helyum atomu, zamana bağlı pertürbasyon teorisi, elektronların elektromanyetik alanla etkileşimi ve saçılma teorisi konuları işlenecektir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Kuantum mekaniği I’in genel tekrarı | |
| 2 | Zamandan bağımsız pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.1. ISBN: 9781292024080 |
| 3 | Zamandan bağımsız pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.1. ISBN: 9781292024080 |
| 4 | Dejenere pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.2. ISBN: 9781292024080 |
| 5 | Hidrojen atomuna relativistik katkılar | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.3.1 ISBN: 9781292024080 |
| 6 | Spin-orbit etkileşimi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.3.2 ISBN: 9781292024080 |
| 7 | Hidrojen atomu spektrumuna nükleer düzeltmeler | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 6.3.5 ISBN: 9781292024080 |
| 8 | Genel tekrar ve Ara sınav | |
| 9 | Varyasyonel yaklaşım | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 8 ISBN: 9781292024080 |
| 10 | Zamana bağlı pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.1 ISBN: 9781292024080 |
| 11 | Zamana bağlı pertürbasyon teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.1 ISBN: 9781292024080 |
| 12 | Elektronların elektomanyetik alanla etkileşimi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.2 ISBN: 9781292024080 |
| 13 | Elektronların elektomanyetik alanla etkileşimi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 7.3 ISBN: 9781292024080 |
| 14 | Kuantum mekaniksel saçılma teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 11.1 ISBN: 9781292024080 |
| 15 | Kuantum mekaniksel saçılma teorisi | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). Bölüm 11.2 ISBN: 9781292024080 |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics: Pearson New International Edition (Pearson, 2013). ISBN: 9781292024080 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 15 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | |||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
| Final Sınavı | 1 | 15 | |
| Toplam | 150 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
| 2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
| 3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
| 4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
| 5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
| 6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
| 7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
| 8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
| 9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
| 10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest