| Dersin Adı | Fizikte Matematiksel Yöntemler |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| PHYS 306 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Problem çözme Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | - | |||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı fizikte sıklıkla gerekli olan pek çok temel matematiksel araç ve yöntemi öğrencilere tanıtmak ve bunların çeşitli fizik problemlerine nasıl uygulanacağını öğretmektir. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Ders ve dersin uygulamaları kapsamında doğrusal cebir, matris çaprazlama, vektör analizi, dirac delta fonksiyonu, beta ve gamma fonksiyonları, Sturm-Liouville teorisi, Legendre, Bessel, Hermite ve Laguerre fonksiyonları, Fourier serileri, Laplace ve Fourier dönüşümleri, kısmi diferansiyel denklemler, kompleks değerli fonksiyonlar, kontür integralleri ve tensör hesabı konuları işlenecektir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Doğrusal Cebir | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 3. ISBN: 9780471198260 |
| 2 | Doğrusal Cebir | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 3. ISBN: 9780471198260 |
| 3 | Vektör Analizi | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 6. ISBN: 9780471198260 |
| 4 | Vektör Analizi | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 6. ISBN: 9780471198260 |
| 5 | Gauss, Green ve Stokes Teoremleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 6. ISBN: 9780471198260 |
| 6 | Sonsuz Seriler | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 1. ISBN: 9780471198260 |
| 7 | Sonsuz Seriler ve Vize Sınavı 1 | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 1. ISBN: 9780471198260 |
| 8 | Fourier Serileri ve Dönüşümleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 7. ISBN: 9780471198260 |
| 9 | Fourier Serileri ve Dönüşümleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 7. ISBN: 9780471198260 |
| 10 | Koordinat Dönüşümleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 10. ISBN: 9780471198260 |
| 11 | Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
| 12 | Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
| 13 | Kontur Integralleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
| 14 | Kontur Integralleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). ISBN: 9780471198260 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | George B. Arfken, Hans J. Weber, and Frank E. Harris, Mathematical Methods For Physicists, 7th edn. (Elsevier, 2012). ISBN: 9789381269558 |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 2 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 10 | 3 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
| Final Sınavı | 1 | 23 | |
| Toplam | 195 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
| 2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
| 3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
| 4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
| 5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
| 6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
| 7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
| 8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
| 9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
| 10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest