Dersin Adı | Dalgalar, Akışkanlar ve Termodinamik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 201 | Güz | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere periyodik hareket sonucunda oluşan dalgaların matematiksel modellemesinin nasıl yapılacağının öğretilmesi ve akustik, akışkanlar mekaniği ve termodinamik konularının tanıtılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında mekanik dalgalar, durağan dalgalar, normal modlar, ses dalgaları, akustik, akışkanlar mekaniği, ısı, sıcaklık ve termodinamiğin temel yasaları konuları işlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Periyodik hareket | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 14.1. ISBN: 9780133969290 |
2 | Sarkaç hareketi, tınlaşım | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 14.2. ISBN: 9780133969290 |
3 | Mekaniksel dalgalar, tanımı ve çeşitleri. | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 15.1-2. ISBN: 9780133969290 |
4 | Dalgaların Matematiksel modellemesi | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 15.3-6. ISBN: 9780133969290 |
5 | Durağan dalgalar, normal modlar | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 15.7-8. ISBN: 9780133969290 |
6 | Ses dalgaları | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 16.1-7 ISBN: 9780133969290 |
7 | Doppler etkisi, şok dalgaları | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 16.8-9. ISBN: 9780133969290 |
8 | Ara Sınav | - |
9 | Akışkanlar mekaniği | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 12.1-4. ISBN: 9780133969290 |
10 | Bernoulli denklemi, türbülans. | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 12.5-6. ISBN: 9780133969290 |
11 | Isı ve sıcaklık. | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 17. ISBN: 9780133969290 |
12 | Maddenin ısı özellikleri | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 18. ISBN: 9780133969290 |
13 | Termodinamiğin birinci yasası | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 19. ISBN: 9780133969290 |
14 | Termodinamiğin ikinci yasası | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). Bölüm 20. ISBN: 9780133969290 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics with Modern Physics, 14th edn. (Pearson, 2015). ISBN: 9780133969290 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 4 | 72 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 17 | |
Final Sınavı | 1 | 19 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | X | ||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest