Dersin Adı | Etik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 302 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, yeni ve eski medyanın iletişim durumlarında ortaya çıkan etik sorunları çözümlemek ve değerlendirmek için gerekli kavramsal araçları öğrencilere kazandırmayı amaçlar. Dersin kazandırmayı hedeflediği kavramların ve akıl yürütme prosedürlerinin somut durumlara uygulanmasını sağlayacak egzersizlere özellikle önem verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yeni ve eski medyada ortaya çıkan etik sorunları ve çatışmaları düşünmek ve değerlendirmek için gerekli olan temel etik kuramlarına bir giriş sunar. Öğrencilerin aktif bir şekilde tartışmalara katılımı ve ders içi grup projelerinde görev alması beklenecektir. Öğrenciler, derste öğrenilen kuramların farklı bağlamlarda ortaya çıkan somut sorunların çözümlenmesi ile ilişkisini, uygulamalı çalışmalar yaparak öğreneceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Faydacılık (1) | Dell'Olio vd., Ch. 5 s.174-181 |
3 | Faydacılık (2) | Dell'Olio vd., Ch 5 s. 181-188 |
4 | Deontoloji (1) | Dell'Olio vd., Ch 6 s. 224-253 |
5 | Deontoloji (2) | Dell'Olio vd., Ch 6 s. 240-253 |
6 | Erdem Etiği (1) | Dell'Olio vd., Ch 7 s. 298-319 |
7 | Erdem etiği (2) | Dell'Olio vd., Ch 7 s. 298-319 (devamı) |
8 | Tartışma 1 | “Friendship, Democracy, and Citizen Journalism” in Digital Media Ethics; “Media ownership,, autonomy and democracy in a corporate age” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics. |
9 | Ara Sınav Haftası | Tarih duyurulacaktır. |
10 | Tartışma 2 | The eroding boundaries between news and entertainment and what they mean for Democratic politics” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics; “How we comment on web journalism: A case study on Dialogue found in news articles” in Ethics of Emerging Media. |
11 | Tartışma 3 | “Feminist Media Ethics” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics; “Still more ethical issues: Digital Sex and Games” in Digital Media Ethics. |
12 | Sınıf-içi ödev | |
13 | Tartışma 4 | “Coercion, consent and the struggle for social media” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics; “Holocaust denial, cyberspace, and the question of moral convergence” in Ethics of Emerging Media. |
14 | Film | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı Haftası |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 17 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 17 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 146 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | |||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest