Dersin Adı | Envanter İşlemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUH 220 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin dönem sonu envanter işlemlerini gerçekleştirmesi amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci, dönem sonu envanter kayıtlarını gerçekleştirebilecek ve dönem sonu temel mali tabloları oluşturabilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Envanter kavramı ve değerleme ölçüleri | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 1-16. |
2 | Hazır değerlerin envanteri | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 17-37. |
3 | Ticari alacakların envanteri | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 57-80. |
4 | Stokların envanteri | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 81-110. |
5 | Maddi duran varlıklarda envanter. Değerleme ve amortisman | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 134-159. |
6 | Pasif hesapların envanteri | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 185-225. |
7 | Gelir ve gider hesaplarının dönem sonu işlemleri | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 229-238. |
8 | Ara sınav | |
9 | Maliyet hesaplarında dönem sonu kayıtları | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 229-238. |
10 | Gelir Tablosunun düzenlenmesi | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 229-238. |
11 | Bilançonun düzenlenmesi | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470, Sayfa 229-238. |
12 | Geçici Vergi | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. Sayfa 229-238. |
13 | Uygulama 1 | Uygulama |
14 | Uygulama 2 | Uygulama |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Dönemsonu İşlemleri, Prof. Dr. Recep Güneş, Prof. Dr. Durmuş Acar, Doç. Dr. İsmail Bekçi, Prof. Dr. Hayrettin Usul, 2016, ISBN: 6055681470. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | - | - |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | - | - | |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Muhasebe sürecinin kapsamını, önemini, işlevlerini açıklar. | X | ||||
2 | Muhasebe alanı ile ilgili ve yetkili paydaşlar ile birlikte düzenleyici ve denetleyici kuruluşları tanır. | |||||
3 | Şirket işlemlerini, muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydeder, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder. | |||||
5 | Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını ve alanla ilgili bilgisayar uygulamalarını kullanır. | |||||
6 | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, düzenler, saklar, büro düzeni, arşivleme ve personel yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Temel hukuk bilgisinin yanında, vergi hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında bilgi sahibidir. | |||||
8 | Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkisini analiz ederek ekonomik olguları açıklar. | |||||
9 | Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirirerek matematik ve mantık kurallarını uygular. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır. | |||||
13 | Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest