Dersin Adı | Ticari Matematik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMAT 112 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ticari matematik uygulamaları yapmak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci, ticari matematik uygulamaları yapabilecektir. Yüzde ve binde hesaplamaları yapabilecektir. Oran ve orantı hesaplaması yapabilecektir. Karışım, bileşim ve alaşım hesaplamaları yapabilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yüzde ve binde hesaplarını kullanmak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 1 |
2 | Yüzde ve binde hesaplarını kullanmak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 1 |
3 | Oran ve orantıyı hesaplamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 2 |
4 | Oran ve orantıyı hesaplamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 2 |
5 | Karışım, bileşim ve alaşım hesaplamaları yapmak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 3 |
6 | Karışım, bileşim ve alaşım hesaplamaları yapmak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 3 |
7 | Maliyeti ve satışı hesaplamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 4 |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Maliyeti ve satışı hesaplamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 4 |
10 | Maliyeti ve satışı hesaplamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 4 |
11 | Faiz hesaplarını uygulamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 5 |
12 | Faiz hesaplarını uygulamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 5 |
13 | Faiz hesaplarını uygulamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 5 |
14 | Iskonto hesaplarını uygulamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 6 |
15 | Iskonto hesaplarını uygulamak | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. Bölüm 6 |
16 | Final | Final |
Ders Kitabı | Ticaret Matematiği, Hüseyin İLERİ, Belgin TUĞRUL, Çizgi Yayınevi, 2015, ISBN: 6059108867. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Muhasebe sürecinin kapsamını, önemini, işlevlerini açıklar. | |||||
2 | Muhasebe alanı ile ilgili ve yetkili paydaşlar ile birlikte düzenleyici ve denetleyici kuruluşları tanır. | |||||
3 | Şirket işlemlerini, muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydeder, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir. | |||||
4 | İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder. | |||||
5 | Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını ve alanla ilgili bilgisayar uygulamalarını kullanır. | |||||
6 | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, düzenler, saklar, büro düzeni, arşivleme ve personel yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır. | |||||
7 | Temel hukuk bilgisinin yanında, vergi hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında bilgi sahibidir. | |||||
8 | Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkisini analiz ederek ekonomik olguları açıklar. | |||||
9 | Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirirerek matematik ve mantık kurallarını uygular. | X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır. | |||||
13 | Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest