Dersin Adı | Düşük Kod Platformda Uygulama Geliştirme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 252 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere düşük kod (low code) platformların nasıl kullanılacağını aktarmak ve öğrencilerin bu platformlar ile uygulama geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, düşük kod platform yapılarını ve bu platformların kullanımını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/1.-kuika-calisma-alaninizi-yoenetin/1.1.-kuika-nedir |
2 | Düşük Kod Platformuna Giriş | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/1.-kuika-calisma-alaninizi-yoenetin/2.-kuika-workspace |
3 | Web Proje Ekran Tasarımlarının Hazırlanması ve Stilleri ile Çalışma | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/4.-kuika-kullanici-arayuezue-elementleri |
4 | Web Proje Ekran Tasarımlarının Hazırlanması ve Stiller ile Çalışma 2 | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/4.-kuika-kullanici-arayuezue-elementleri |
5 | Mobil Proje Ekran Tasarımlarının Hazırlanması ve Stiller ile Çalışma | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/4.-kuika-kullanici-arayuezue-elementleri |
6 | Mobil Proje Ekran Tasarımlarının Hazırlanması ve Stiller ile Çalışma 2 | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/4.-kuika-kullanici-arayuezue-elementleri |
7 | Sistem Aksiyonlarına Giriş ve Prototipleme | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/5.-sistem-aksiyonlari |
8 | Arasınav | |
9 | Proje Ara Değerlendirme ve Geri Bildirim | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/8.-verilerle-calisma |
10 | SQL ve Veri Bağlama İşlemleri | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/9.-custom-actions-ve-data-binding |
11 | Proje Ara Değerlendirme ve Geri Bildirim | |
12 | Rapor Tasarımcısı ve “API Builder” ile Çalışma | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/1.-kuika-calisma-alaninizi-yoenetin/1.2.-kuika-workspace/1.2.2.-platform-arayuezueyle-tanisin/1.2.2.5.-report-designer https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/1.-kuika-calisma-alaninizi-yoenetin/1.2.-kuika-workspace/1.2.2.-platform-arayuezueyle-tanisin/1.2.2.6.-api-builder |
13 | Uygulamayı Yayına Alma | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/11.-configuration-manager |
14 | Hata Ayıklama | https://yardim.kuika.com/yardim-rehberi/15.-hata-paneli-ve-hata-ayiklama |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Proje Değerlendirme |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://yardim.kuika.com/
LOW-CODE/NO-CODE>Citizen Developers and the Surprising Future of Business Applications - ISBN: 9798985814750
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | |||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | |||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest