Dersin Adı | Matematiksel Hesaplama ve Simülasyon II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 426 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders Matematiksel Hesaplama ve Simülasyon I dersini genişletir. Bu ders çerçevesinde ileri simülasyon teknikleri ve sayısal yöntemler incelenir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste çeşitli hesaplama metodları tartışılmaktadır. Öğrenciler denklemleri nümerik olarak çözüp, grafik çizerler. Olasılık teorisi ve istatistiğin uygulaması olarak farklı simülasyon teknikleri çalışılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel hesaplamada Matlab kullanımı: Çeşitli problemler | “Numerical Methods” by J.D.Faires, R.Burden, International Thomson Publishing, 4th Edition, 1991. ISBN-13: 978-0534980597 24:46. |
2 | Nümerik yöntemler, denklem çözümü | “Numerical Methods” by J.D.Faires, R.Burden, International Thomson Publishing, 4th Edition, 1991. ISBN-13: 978-0534980597 47:56. |
3 | İnterpolasyon ve yakınsama | “Numerical Methods” by J.D.Faires, R.Burden, International Thomson Publishing, 4th Edition, 1991. ISBN-13: 978-0534980597 58:89. |
4 | Spline interpolasyon | “Numerical Methods” by J.D.Faires, R.Burden, International Thomson Publishing, 4th Edition, 1991. ISBN-13: 978-0534980597 58:89. |
5 | Nümerik integralleme | “Numerical Methods” by J.D.Faires, R.Burden, International Thomson Publishing, 4th Edition, 1991. ISBN-13: 978-0534980597 58:89. |
6 | Simülasyon kavramı | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 15. |
7 | Rastgele sayı oluşturma | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 41:48. |
8 | Kesikli rastgele değişken oluşturma | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 49:66. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sürekli rastgele değişken oluşturma | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 67:86. |
11 | Olasılığa dayalı olayların Matlab’la simülasyonu | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 87:110. |
12 | Hisse opsiyonları | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 109:115. |
13 | Önyükleme teknikleri | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 129:133. |
14 | İndirgeme teknikleri | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 137:145. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | “The Student Edition of Matlab” Prentice Hall, Englewood Cliff, NJ, 1995. ISBN: 0131849794 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Numerical Methods using MATLAB" by J.H. Mathews and K.D. Fink, Pearson Prentice Hall, 4th Edition, 2004. ISBN: 0131911783 “Numerical Methods” by J.D.Faires, R.Burden, International Thomson Publishing, 4th Edition, 1991. ISBN-13: 978-0534980597 “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier, 5th Edition, 2012. ISBN: 9780124158252 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | X | ||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest