DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Uygulamalı Matematikte Programlama Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 313
Güz
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin Mathematica ve Matlab temel yazılımlarını kullanarak uygulamalı bilimlerde ortaya çıkan matematiksel problemler için temel programlama tekniklerini edinmelerine olanak sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fonksiyon ve grafiklerini inceleyebilecektir.
  • Uygulamalı bilimlerdeki matematiksel problemleri çözümleyebilmek için bir algoritmik yaklaşım üretebilecektir.
  • Bir matematiksel yazılım kullanarak bir problemi yorumlayabilecektir.
  • Yeni program yapıları oluşturarak bir çözüm metodu oluşturabilecektir.
  • Çözümlenmesi zor olan matematiksel problemleri sayısal olarak hesaplayabilecektir.
  • Programlar için hata ayıklaması yapabilecektir.
Ders Tanımı Temel algoritmalar; Matlab ve Mathematica yazılımlarının temel komutları ve bu yazılımlardaki matematiksel fonksiyonlar; Sayısal çözümler; Sayısal hesaplamalar; Fonksiyon grafiklerinin yorumlanması; Programlama yöntemleri; Polinom interpolasyonu; Sayısal integral; Denklem köklerinin sayısal yöntemlerle bulunması.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Matlab’a Giriş Holly Moore, Somitra Kumar Sanadhya, Matlab For Engineers, 4th Edition, (Pearson, 2015), Chapter 2 & 3.
2 Matlab’a Giriş, Diziler ve Matrisler Holly Moore, Somitra Kumar Sanadhya, Matlab For Engineers, 4th Edition, (Pearson, 2015), Chapter 2 & 3. Brian D. Hahn, Daniel T. Valentine, Essential Matlab for Engineers and Scientists, 3rd Edition, (Elsevier, 2007) Chapter 2 & 6.
3 Diziler ve Matrisler, Denklemler Brian D. Hahn, Daniel T. Valentine, Essential Matlab for Engineers and Scientists, 3rd Edition, (Elsevier, 2007) Chapter 2 & 6.
4 Döngü İfadeleri Holly Moore, Somitra Kumar Sanadhya, Matlab For Engineers, 4th Edition, (Pearson, 2015), Chapter 9.
5 Çizim Teknikleri Holly Moore, Somitra Kumar Sanadhya, Matlab For Engineers, 4th Edition, (Pearson, 2015), Chapter 5
6 Kontrol ve Veri Yapıları Stormy Attaway, Matlab: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, 4th Edition, (Elsevier, 2017), Chapter 8 Stephen R. Otto, James P. Denier, An Introduction to Programming and Numerical Methods in Matlab, (Springer-Verlag, 2005), Chapter 3
7 Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar Holly Moore, Somitra Kumar Sanadhya, Matlab For Engineers, 4th Edition, (Pearson, 2015), Chapter 6 Stormy Attaway, Matlab: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, 4th Edition, (Elsevier, 2017), Chapter 3 & 6
8 Ara Sınav Projesi
9 Türev, İntegral, Polinomlar, Adi Diferansiyel Denklemler Stormy Attaway, Matlab: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, 4th Edition, (Elsevier, 2017), Chapter 14 Brian D. Hahn, Daniel T. Valentine, Essential Matlab for Engineers and Scientists, 3rd Edition, (Elsevier, 2007), Chapter 17
10 Matlab’da Uygulamalar Brian D. Hahn, Daniel T. Valentine, Essential Matlab for Engineers and Scientists, 3rd Edition, (Elsevier, 2007), Chapter 17
11 Latex’e Giriş George Grätzer, More Math Into LaTeX, 5th Edition, (Springer, 2016), 3-39.
12 Denklemler, resim ve tablo ortamları George Grätzer, More Math Into LaTeX, 5th Edition, (Springer, 2016), 43-160, 191-224.
13 Beamer paketi kullanarak sunum, bibliografik kayıtlar ve referans süreçler George Grätzer, More Math Into LaTeX, 5th Edition, (Springer, 2016), 234-251, 307-342.
14 Latex’de Uygulamalar
15 Proje Sunumları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
  1. Stormy Attaway, Matlab: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, 4th Edition, (Elsevier, 2017), USA. ISBN: 978-0-12-804525-1
  2. Holly Moore, Somitra Kumar Sanadhya, Matlab For Engineers, 4th Edition, (Pearson, 2015), London. ISBN: 978-0-133-48597-4 and ISBN10: 1-292-06053-0
  3. Brian D. Hahn, Daniel T. Valentine, Essential Matlab for Engineers and Scientists, 3rd Edition, (Elsevier, 2007), USA.  ISBN13: 9-78-0-75-068417-0
  4. Stephen R. Otto, James P. Denier, An Introduction to Programming and Numerical Methods in Matlab, (Springer-Verlag, 2005), London. ISBN10:1-85233-919-5
  5. George Grätzer, More Math Into LaTeX, 5th Edition, (Springer, 2016), London. ISBN 978-3-319-23796-1 and ISBN-13: 978-3319237954
Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Walter Gander, Learning Matlab:A problem Solving Approach, (Springer-Verlag, 2015), London. ISBN 978-3-319-25326-8
  2. Ali Ümit Keskin, Ordinary Differential Equations for Engineers: Problems With Matlab Solutions, (Springer Nature, 2019), Switzerland. ISBN 978-3-319-95243-7

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
40
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

X
2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

X
4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

X
7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

X
8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest