| Dersin Adı | Analiz II |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MATH 110 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
| Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
| Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
| Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözme Anlatım / Sunum | ||||||||
| Dersin Koordinatörü | |||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
| Yardımcı(ları) | |||||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı integral kuramlarını öğrencilere kuramsal olarak ifade etmek ve integral uygulamalarını vermektir. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Alanların limitlerin toplamları olarak ifade edilmeleri, Riemann toplamları, belirli ve belirsiz integraller, biçimsiz integraller, integral alma teknikleri, katı cisimlerin hacimleri, eğri uzunlukları ve yüzey alanları. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Ters trigonometrik fonksiyonlar. Hiperbolik fonksiyonlar | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 3.5-3.7 |
| 2 | Türevin uygulamaları. Denklemlerin köklerinin bulunması. Newton metodu | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 4.2-4.3 |
| 3 | Ekstrem (uç) değerler. Birinci türev testi. İkinci türev testi. Fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 4.4 |
| 4 | Doğrusal yaklaşımlar ve hata analizi. Taylor polinomu | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 4.9 |
| 5 | Toplamlar ve sigma kavramları. Alanın toplamların limiti olarak hesaplanması | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.1-5.2 |
| 6 | Belirli integral. Genel Riemann toplamları. Belirli integrallerin özellikleri | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.3, 5.4 |
| 7 | İntegraller için ortalama değer teoremi. Kalkülüsün temel teoremi, Yerine yazma metodu | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.5, 5.6 |
| 8 | Düzlem bölgelerin alanı. İntegral alma yöntemleri-1 | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.7, 6.1 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Düzlem bölgelerin alanı. İntegral alma yöntemleri-2 | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.7, 6.1 |
| 11 | İntegrasyon-Süreklilik yöntemleri. Kısmi integrasyon. Rasyonel fonksiyonların integralleri | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 6.1, 6.2 |
| 12 | Ters yerine yazma. Ters trigonometrik yerine yazma işlemi | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 6.3 |
| 13 | I. ve II. tip genelleştirilmiş integraller. Yakınsaklık ve ıraksaklığın tahmin edilmesi | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter . 6.5 |
| 14 | Yaklaşık integrasyon. Yamuk ve orta nokta kuralları,Simpson kuralı | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 6.6,6.7 |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final sınavı |
| Ders Kitabı | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | "Thomas' Calculus" by Finney, Weir, Giordano, Publisher: Addison Wesley Longman; 10th edition, 2001. ISBN-13: 978-0201441413. |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | |||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 34 | |
| Final Sınavı | 1 | 40 | |
| Toplam | 180 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
| 2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
| 3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
| 4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
| 5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
| 6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
| 7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
| 8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
| 9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
| 10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest