Dersin Adı | Analiz I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 109 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel matematik bilgilerini ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev ve uygulamaları,kritik değerler, ara değer ve ortalama değer teoremi, Ana değer teoremi ve uygulamaları, ters fonksiyonlar ve onların türevleri, bağlı alan problemleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fonksiyonlar ve onların grafikleri, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section P4, P5, P6 |
2 | Trigonometrik fonksiyonlar, ortalama ve anlık hız, fonksiyonların limiti | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367.Section P7, 1.1, 1.2 |
3 | Fonksiyonların limiti, sonsuz ve sonsuzdaki limitler | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 1.2, 1.3 |
4 | Süreklilik, türevin formal tanımı | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 1.4, 1.5 |
5 | Teğet doğruları ve onların eğimleri, türev | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 2.1, 2.2 |
6 | Türev alma kuralları, zincir kuralı | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367.Section 2.3, 2.4, 2.5 |
7 | Trigonometric fonksiyonların türevleri, Yüksek dereceden türevler | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 2.6, 2.8, 2.9 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüksek dereceden türevler, Ortalama değer teoremi | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 |
10 | Kapalı fonksiyonların türevleri | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367.Section 2.9 |
11 | Belirsiz İntegraller | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 2.10 |
12 | Ters fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367..Section 3.1, 3.3. |
13 | Üstel ve doğal logaritma, transandant fonksiyonlar | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 3.3. |
14 | Üstel ve doğal logaritma, transandant fonksiyonlar | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Section 3.3. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Robert A.Adams & Christopher Essex ,"Calculus, A complete course" , Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Thomas' Calculus" by Finney, Weir, Giordano, Publisher: Addison Wesley Longman; 10th edition, 2001. ISBN-13: 978-0201441413. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 44 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | X | ||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest