Dersin Adı | Uluslararası Para ve Finans Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 464 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Uluslararası ve Avrupa Birliği para ve finans hukuku ile kurumlarının temel ilkelerinin açıklanması, uluslararası para ve finans sisteminin ekonomik gerekçelerinin ortaya konulması, uluslararası düzenlemelerin hukuki ve ekonomik yönlerinin öğretilmesi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Uluslararası para hukuku tanımı, kaynakları, tarafları, açıklanacaktır. Uluslararası ekonomik sistemin temel ilkeleri anlatılacaktır. Bretton Woods Sisteminin yapısı ve gelişim süreci ile Uluslararası Para Fonu (IMF) ve Dünya Bankası yapısı hakkında bilgi verilecektir. Avrupa Para Sisteminin hukuki yapısı, kurumları ve uygulaması anlatılacaktır. Dünya ve Avro Bölgesi ekonomik krizleri değerlendirilecek ve uluslararası alandaki gelişmeler anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanım ve Kavramlar | Herdegen (2016), p.3-26 |
2 | Uluslararası Ekonomi Hukukunun Tarafları | Herdegen (2016), p.27-53 |
3 | Uluslararası Ekonomi Hukukunun Kaynakları | Herdegen (2016), p.54-64 |
4 | Uluslararası Ekonomik Sistemin Temel İlkeleri | Herdegen (2016), p.65-76 |
5 | Para, Para Sistemleri, Döviz Kurları | Herman and Dornacher (2017), p.1-29 |
6 | Bretton Wood Sistemi - IMF | Herdegen (2016), p. 501-530 |
7 | Bretton Wood Sistemi - Dünya Bankası | Herdegen (2016), p. 531-563 |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Avrupa Para Sisteminin Hukuki Yapısı | Herman and Dornacher (2017), p. 63-82 |
10 | Avrupa Para Sisteminin Kurumları | Herman and Dornacher (2017), p. 83-110 |
11 | Avrupa Para Sisteminin Uygulaması | Herman and Dornacher (2017), p. 111-128 |
12 | Dünyada Ekonomik Krizler | Öğretim Üyesi tarafından verilecek notlar. |
13 | Avrupa Para Birliğinde Ekonomik Kriz | Herman and Dornacher (2017), p. 129-137 |
14 | Ekonomik Kriz Sonrası Yeni Uluslararası Ekonomik Sisteme Geçiş Süreci | Öğretim üyesi tarafından verilen notlar |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Mattias Herdegen, Principles of International Economic Law, Second Edition, Oxford University Press, London, 2016 Christoph Herman, Corinna Dornacker, International and European Monetary Law, SpringerBriefs in Law, 2017
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin Öğretim Üyesi tarafından verilecek notlar. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | |
Final Sınavı | 1 | 45 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest