Dersin Adı | Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri (ADRM) |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 463 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı alternatif uyuşmazlık çözüm yolları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini; alternatif uyuşmazlık çözüm yolu sistemleri, arabuluculuk, uzlaştırma ve tahkime dair temel esaslar oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Alternatif uyuşmazlık çözümü kavramı ve mahkeme yargılamasıyla karşılaştırılması | Bölten, s. 31-38. |
2 | Alternatif uyuşmazlık yolunun temel esasları, türleri, avantajları ve dezavantajları | Bölten, s. 38-42; Göksu, s. 271-273. |
3 | Genel olarak müzakere kavramı, temel esasları, işleyişi ve özellikleri | Bölten, s. 43-50; Göksu, s. 273-275. |
4 | Genel olarak uzlaştırma kavramı, temel esasları, işleyişi ve özellikleri | Bölten, s. 50-58; Göksu, s. 273-287. |
5 | Genel olarak kısa duruşma kavramı, temel esasları, işleyişi ve özellikleri | Bölten, s. 58-62. |
6 | Genel olarak arabuluculuk kavramı, temel esasları ve türleri | Bölten, s. 62-70; Göksu, s. 275-277. |
7 | Arabuluculuğun avantajları ve dezavantajları, İişleyişi ve özellikleri | Bölten, s. 70-79; Göksu, s. 277-287. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel olarak tahkim kavramı, temel esasları, türleri, avantajları ve dezavantajları | Bölten, s. 79-88, s. 115-122; Göksu, s. 245-248. |
10 | Tahkime elverişlilik, tahkim Anlaşması ve şekli | Bölten, s. 88-100; Göksu, s. 248-250. |
11 | Hakemler ve atanma usulleri, hakemlerin sorumluluğu | Bölten, s. 100-102; Göksu, s. 250-254. |
12 | Tahkim yargılaması ve tahkim yargılamasının sona ermesi | Bölten, s. 102-113; Göksu, s. 254-261. |
13 | Hakem kararlarına karşı başvuru yolları | Bölten, s. 113-115; Göksu, s. 268-271. |
14 | Yerel tahkim ile milletlerarası tahkim arasındaki farklar | Göksu, s. 264-271. |
15 | Yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizi | Bölten, s. 113-115; Göksu, s. 268-271. |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Göksu, Mustafa, Civil Litigation and Dispute Resolution in Turkey, BTHA, 2016; Bölten, Kerim, Dispute Resolution Mechanisms in Merger and Acquisition Transactions, İstanbul, 2016. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest