Dersin Adı | Avrupa Birliği Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 401 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ("AB") kurumlarını ve maddi hukukunu tanıtmayı amaçlayan bir derstir. Öğrenciler, bu derste AB'nin kurumsal yapısı, işleyişi, üyelik süreci, Türkiye-AB ilişkilerinin hukuki boyutu ve serbest dolaşım hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini; AB'nin kurucu antlaşmaları, AB müktesebatı, AB kurumları ve Adalet Divanı ağırlıklı olmak üzere AB hukukunun ve yasal süreçlerinin incelenmesi, AB ile üye ülkeler arasındaki ilişkilerin hukuki boyutu oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Tarihçe ve Avrupa Bütünleşmesinin Genel Yapısı: Derinleşme ve Genişleme | Dadomo/Quénivet, 1. Kısım, 1. Bölüm, “Creation of the European Community and European Union”, 3-17. |
2 | Türkiye-AB İlişkilerinin Hukuki Boyutu | Akçay/Akipek, Turkey's Integration into the European Union: Legal Dimension. |
3 | AB'nin Kurumsal Yapısı | Dadomo/Quénivet, 1. Kısım, 2. Bölüm, “The Institutional Framework of the European Union”, 17-33. |
4 | AB'de Yetki; AB'de Karar Alma; AB Hukukunun Kaynakları | Dadomo/Quénivet, 1. Kısım, 3-5. Bölüm, “Division of Competences between the Union and the Member States”, “The Sources of European Law”, “The Law-making Process in the European Union”, 33-73. |
5 | AB Hukuk Düzeni; AB Hukukunun Temel Doktrinleri | Dadomo/Quénivet, 2. Kısım, 6. Bölüm, “The Constitutional Pillars of European Union Law”, 75-101. |
6 | AB Yargı Sistemi | Dadomo/Quénivet, 2. Kısım, 7. Bölüm, “The Effectiveness of European Union Law”, 101-130, 3. Kısım, 8-10. Bölüm, 130-199 |
7 | İç Pazar’ın Tarihçesi, Yapısı ve Temel İlkeleri | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 11. Bölüm, “The Internal Market and Harmonisation”, 201-223. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Malların Serbest Dolaşımı - I | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 12-13. Bölüm, “The Free Movement of Goods: The Customs Union and the Abolition of Tariff and Non-Tariff Barriers”, 223-277. |
10 | Malların Serbest Dolaşımı - II | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 14. Bölüm, “The Free Movement of Goods: Derogations and Justifications”, 277-301. |
11 | İşçilerin Serbest Dolaşımı | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
12 | Yerleşme Serbestisi | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
13 | Hizmetlerin Serbest Dolaşımı | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
14 | Sermayenin Serbest Dolaşımı | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Christian Dadomo/Noëlle Quénivet, European Union Law, 3rd ed., London: Hall & Stott, 2020, ISBN 9780993336591, https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2623386&lang=tr&site=eds-live&authtype=ip,uid; Belgin Akçay/Şebnem Akipek, Turkey's Integration into the European Union: Legal Dimension, Lanham: Lexington Books, 2013, ISBN: 9780739181744.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Nigel Foster, Concentrate Q&A EU Law, Oxford: Oxford University Press, 2016, ISBN: 9780198745280; Sylvia Hargreaves, Concentrate EU Law, 5th ed., Oxford: Oxford University Press, 2016, ISBN: 9780198759171. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest