Dersin Adı | Karşılaştırmalı Kamu Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 366 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Temel kamu hukuku kavramları çerçevesinde öğrencinin kuramsal bir altyapı ve muhakeme yeteneği kazanması, böylece programdaki tüm kamu hukuku derslerini destekleyici bir altyapı sağlanması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, anayasa, idare, ceza, vergi gibi kamu hukukunun farklı alanlarında kullanılan ortak kavramları ve kurumları konu almaktadır. Bu çerçevede öğrencinin kamu hukukunun dogmatik içeriğinden çok kuramsal temellerini özümsemesine yönelik bir derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (Dersin Kapsam ve İçeriği) | Sandra Fredman, “Foreign Fads or Fashions: The Role of Comparativism in Human Rights Law in Comparative Human Rights Law (OUP 2018) |
2 | Onur, Gizlilik ve Kişisel Özerklik (Kürtaj) | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep.: 695-708 a. Roe v. Wade (Supreme Court -United States) b. Planned Parenthood of Southeastern Pennsylvania v. Casey (Supreme Court -United States) c. Abortion I Case (Federal Constitutional Court – Germany) d. R. v. Morgentaler (Supreme Court - Canada) |
3 | Onur, Gizlilik ve Kişisel Özerklik (Yaşam & Ölüm) Ölüm Cezası (idam cezası) İntihar ve Ötenazi | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep: 736, 754-758 a. Roper V. Simmons (Supreme Court -United States) b. Boyce et al. v. Barbados (Inter American Court of Human Rights) Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep: 763 a. Carter v. Canada (Supreme Court -Canada) b. Lambert v. France (European Court of Human Rights) |
4 | Onur, Gizlilik ve Kişisel Özerklik -Kişisel Kimlik: İlişkiler, Evlilik ve Aile | 4 Onur, Gizlilik ve Kişisel Özerklik -Kişisel Kimlik: İlişkiler, Evlilik ve Aile Comparative constitutionalism : cases and materials Norman Dorsen, Michel Rosep: 779-780, 803 a. Goodwin v. United Kingdom (European Court of Human Rights) b. Loving v. Virginia (Supreme Court -United States) c. Minister of Home Affairs and Another v. Fourie and Another (Constitutional Court- South Africa) |
5 | Eşitlik, Azınlık ve Grup Hakları | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep.: 839, 861-863,888 a. Loving v. Virginia (Supreme Court -United States) b. Thlimmenos v. Greece (European Court of Human Rights) c. Nocturnal Employment Case (Federal Constitutional Court-Germany) d. L.C. v. Peru (Committee on the Elimination of Discrimination Against Women) e. R (E) v. Governing Body of JFS and Others (Supreme Court – United Kingdom) |
6 | Eşitlik, Azınlık ve Grup Hakları | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep p: 977 a. Gorzelik and Others v. Poland (European Court of Human Rights) b. Adalah Legal Center for Arab Minority Rights in Israel v. Minister of France (Supreme Court-Israel) c. R.V.Van der Peet (Supreme Court – Canada) d. Sejdic and Finci v. Bosnia and Herzegovina (European Court of Human Rights) |
7 | İfade Özgürlüğü | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep: 1001-1004, 1008-1011 a. Whitney v. California (Supreme Court -United States) b. Lange v. Atkinson (Court of Appeal, Wellington – New Zeland) c. Abrahms et al. v. United States (Supreme Court -United States) d. Praising and Encouraging Under National Security Act (Constitutional Court- South Korea) e. Ceylan v. Turkey (European Court of Human Rights) |
8 | İfade Özgürlüğü | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep.: 1021-1023, 1143-1145 a. Texas v. Johnson (Supreme Court -United States) b. Flag Desecration Case (Federal Constitutional Court-Germany) c. Lüth Case (Constitutional Court – Germany) d. Irwin Toy Ltd. V. Attorney General of Quebec (Supreme Court -Canada) e. Holocaust Denial Case (Federal Constitutional Court-Germany |
9 | Ara Sınav | |
10 | Din ve İnanç Özgürlüğü (İbadet Özgürlüğü) | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep.: 1157-1161 a. Decision on Scientology (Supreme Court – Italy) b. Syndicat Northcrest v. Amselem (Supreme Court – Canada) c. Salahuddin Dolon vs. Government of Bangladesh (Supreme Court – Bangladesh) d. North-Rhine Westphalia Headscarf Ban Case (Federal Constitutional Court-Germany) |
11 | Din ve İnanç Özgürlüğü (Din & Devlet) | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep.: 1289-1294 a. Town of Greece v. Galloway (Supreme Court -United States) b. Classroom Crucifix II Case (Federal Constitutional Court-Germany) c. S.R. Bommai v. Union of India (Supreme Court -India) d. Shavit v. The Chevra Kadisha (Burial Society) of Rishon Le Zion (Supreme Court – Israel) |
12 | Sosyal Haklar: Sağlık Hakkı | Comparative constitutionalism : cases and materials / Norman Dorsen, Michel Rosep 1398- 1401, 1431-1432 a. Soobramoney v. Minister of Health (Kwazulu-Natal) (Constitutional Court-South Africa) b. Smoking in Closed Areas Case (Constitutional Court-Italy) c. Irit Shemesh v. Focacetta Ltd (Supreme Court- Israel) |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Comparative Constitutionalism: Cases and Materials (American Casebook Series) 2nd Edition by Norman Dorsen (Author), Michel Rosenfeld (Author), Andras Sajo (Author), Susanne Baer (Author) (ISBN-13: 978-0314179463)
Sandra Fredman, “Foreign Fads or Fashions: The Role of Comparativism in Human Rights Law in Comparative Human Rights Law (OUP 2018) (Blackboard’a yüklenecektir) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 123 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest