Dersin Adı | Uluslararası Ticari Tahkimin Genel Esasları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 365 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 6 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası ticari tahkimin esaslarını açıklamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, uluslararsı ticari tahkimin kaynakları, koşulları ve kuralları ile temel prensipleri konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uluslararası Ticari Tahkime Giriş: Tarihi, Temelleri ve Küreselleşme | Fouchard, P. et al. (1999) Fouchard, Gaillard, Goldman on International Commercial Arbitration. The Hague, The Netherlands: Kluwer Law International, s. 5 – 62. |
2 | Tahkim Anlaşması | Fouchard, P. et al., (1999), s. 191 – 446. |
3 | Tahkimin Başlaması ve Aşamaları | Fouchard, P. et al., (1999), s. 629 – 708. |
4 | Uygulanacak Hukuk | Fouchard, P. et al., (1999), s. 197 - 240, 633 – 654, 781 – 882. |
5 | Hakemler Nasıl Seçilir? | Fouchard, P. et al., (1999), s. 451 – 556. |
6 | Hakem Kurulunun Yetkisi: Bu Yetkinin Kaynağı Nedir? | Fouchard, P. et al., (1999), s. 381 – 416, 557 – 628. |
7 | Tahkimde Sıklıkla Karşılaşılan Problemler | Lew, J.D. (1986) Contemporary problems in International Arbitration. London, United Kingdom: Queen Mary College, Centre for Commercial Law Studies. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Devlet Mahkemelerinin Rolü | Fouchard, P. et al., (1999), 241 – 380, 883 – 962. |
10 | New York Sözleşmesi’nin Rolü: Hakem Kararları, Tenfiz ve Tenfiz Engelleri - 1 | Fouchard, P. et al., (1999), 966 – 983. |
11 | New York Sözleşmesi’nin Rolü: Hakem Kararları, Tenfiz ve Tenfiz Engelleri - 2 | Fouchard, P. et al., (1999), 966 – 998. |
12 | Pratik: Problem/Vaka Çalışması | Fouchard, P. et al., (1999). |
13 | Uluslararası Tahkimde Delilin ve Çarpraz Sorgunun Önemi | Fouchard, P. et al., (1999). |
14 | Milli Tahkim Düzenlemeleri ve Türkiye’deki Tahkim Merkezleri | https://mevzuat.gov.tr/, https://izto.org.tr/tr/tg/ticari-uzlastirma-ve-ticari-tahkim-esaslari, https://istac.org.tr/ |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Fouchard, P. et al. (1999) Fouchard, Gaillard, Goldman on International Commercial Arbitration. The Hague, The Netherlands: Kluwer Law International, ISBN: 9789041110251; Lew, J.D. (1986) Contemporary problems in International Arbitration. London, United Kingdom: Queen Mary College, Centre for Commercial Law Studies, ISBN: 9780898389265. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackaby, N. et al. (2023) Redfern and Hunter on International Arbitration. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press, ISBN:9780192869906; M., L.J.D., Kröll, S. and Mistelis, L.A. (2003) Comparative International Commercial Arbitration. The Hague, The Netherlands: Kluwer Law International, ISBN: 9789041115683. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest