Dersin Adı | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 345 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, fikri mülkiyet hukukunun son yıllardaki en güncel konularından biri olan somut olmayan kültürel miras veya diğer adıyla geleneksel bilgi kavramının uluslararası hukuk bakımından analiz edilmesi ve Türk hukukunda şu an hazırlanmakta olan Somut Olmayan Kültürel Miras Kanun Taslağı ile UNESCO'nun Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi'nin incelenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin konusunu, fikri mülkiyet hukuku konuları ile geleneksel bilgi kavramının karşılaştırılması oluşturmaktadır. Bu derste incelenecek olan konular, fikri mülkiyet hukuku alanındaki en güncel sorunlardan biri olan geleneksel bilginin tanımı, geleneksel bilginin koruma yöntemi ve geleneksel bilginn diğer fikri mülkiyet araçlarınca korunmasının elverişsizliği konularından oluşmaktadır. Bu çerçevede derste ele alınacak kavramlar geleneksel bilgi, geleneksel kültürel ifadeler, genetik kaynaklar, fikri haklar, patent, biyoçeşitlilik, marka, tasarım, coğrafi işaret, geleneksel ürün, sui generis koruma, yerel halk, kültür, somut olmayan kültürel miras, UNESCO, insan hakları ve yerel topluluklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın (Geleneksel Bilgi) Tanımı | WIPO, s. 9-20. |
2 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın (Geleneksel Bilgi) Tanımı | WIPO, s. 9-20. |
3 | Kavramın Sınıflandırması | WIPO, s. 9-20. |
4 | Geleneksel Bilgi ve Fikri Haklar, Geleneksel Bilgi ve Bağlantılı Haklar, Geleneksel Bilgi ve Marka | WIPO, s. 20-26. |
5 | Geleneksel Bilgi ve Tasarım, Geleneksel Bilgi ve Patent | WIPO, s. 29-31. |
6 | Geleneksel Bilgi ve Coğrafi İşaretler | WIPO, s. 29-31. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sui Generis Koruma | WIPO, s. 32-39. |
9 | Sui Generis Koruma | WIPO, s. 32-39. |
10 | Ödev Sunuşları | |
11 | Ödev Sunuşları | |
12 | Ödev Sunuşları | |
13 | Ödev Sunuşları | |
14 | Ödev Sunuşları | |
15 | Ödev Sunuşları | |
16 | Ödev Sunuşları |
Ders Kitabı | -WIPO, "Intellectual Property and Genetic Resources, Traditional Knowledge and Traditional Culturel Expressions: An Overwiev" (WIPO Publication No. 933, 2012) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -The Berne Convenion for the Protection of Literary and Artistic Works, 1886 -The WIPO Performance and Phonograms Treaty (WPPT), 1996. -The Beijing Treaty on Audio-visual Performances (Treaty not yet in force) -Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korumas Sözleşmesi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 32 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest