Dersin Adı | Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 404 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilere finansal piyasalarda yatırım yapma ile ilgili temel kavramları, araçları ve prensipleri öğretmektir. Öğrencilerin, teorik yöntemler aracılığı ile menkul kıymet seçimi, portföy yönetilmesi ve yatırım değerlendirmesi konularında bilgi sahibi olmalarının sağlaması hedeflenmektedir. Çeşitli problem çözümleri ile öğrencilerin yatırım yapma ve portföy oluşturma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriğini yatırım ortamı ve piyasa oyuncuları, menkul kıymet borsaları, portföy risk ve getirisi, etkin portföy seçimi, sermaye varlıklarını fiyatlama modeli, arbitraj fiyatlama teorisi oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş & Yatırım: Geçmişi ve Güncel Gelişmeler | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Basım, Chapter 1 |
2 | Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlar | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Basım, Chapter 2 |
3 | Menkul kıymet piyasaları | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Basım, Chapter 3 |
4 | Risk, Getiri ve Tarihsel Kayıt | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition, Chapter 5 |
5 | Risk, Getiri ve Tarihsel Kayıt | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition, Chapter 5 |
6 | Risk, Getiri ve Tarihsel Kayıt | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition, Chapter 5 |
7 | Yatırım Fonları ve Diğer Yatırım Şirketleri | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition, Chapter 4 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkin varlık çeşitlendirmesi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Basım, Chapter 6 |
10 | Etkin varlık çeşitlendirmesi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Basım, Chapter 6 |
11 | Sermaye Varlıkları Fiyatlandırma ve Arbitraj Teorisi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition, Chapter 7 |
12 | Sermaye Varlıkları Fiyatlandırma ve Arbitraj Teorisi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition, Chapter 7 |
13 | Ödevlerin Gözden Geçirilmesi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition |
14 | Ödevlerin Gözden Geçirilmesi | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, "Essentials of Investments", McGrawHill - 12. Edition |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J. Marcus, |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Business Week, Fortune, Forbes, Financial Times, Wall Street Journal Etik Karar verme için; |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 22 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | |
Final Sınavı | 1 | 32 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | |||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | X | ||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | X | ||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | X | ||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest