DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Uluslararası Politikada Kafkaslar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IREU 408
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Kafkasya bölgesinin dinamiklerini etnik ve dini grupları, enerji kaynakları ve güzergahları, donmuş anlaşmazlıklarıyla açıklamak ve bölgesel güçlerin dış politikalarını bölgeyi dikkate alarak incelemek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kafkaslar’daki tarihi aktörler ve Kafkaslar’ın kalıcı anlaşmazlıklara neden olan çok etnili ve çok dinli yapısı hakkında kapsamlı bir bakışa sahip kılar.
  • Transkafkasya ve Kafkasya'daki etnik ve dini gruplara vakıf olmayı sağlar.
  • Büyük güçlerin bölgeyi ilgilendiren dış politikalarının tarihi perspektifini anlamayı sağlar.
  • Türkiye-Kafkaslar ilişkilerinin dününü ve bugününü anlamayı sağlar.
  • Bu süreçteki değişiklik ve devamlılıkları görebilmeyi sağlar.
  • Geç Osmanlı ve Cumhuriyet döneminin bölgeye dönük dış politikalarını birbiriyle ve aynı zamanda Türk diplomasisinin diğer bölgesel politikalarıyla kıyaslayabilmeyi sağlar.
  • Kafkaslar’daki enerji politikalarının dinamiklerini anlayabilmeyi sağlar.
  • Abhazya, Güney Osetya, Çeçenistan ve Karabağ çatışmalarının tarihi arka planını tanımlar ve betimler
Ders Tanımı Uluslararası Politikada Kafkaslar dersi Kafkaslar’ın beşeri, siyasi ve ekonomik dinamiklerini bölgesel güçlerin yöreye dönük dış politikalarına vurguyla inceler.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ve ders araçlarının tanıtımı
2 Kafkaslar’ın Tarihine Genel Bakış Vladimir Degoev, “The Caucasus: Between Three Empires”, International Affairs: A Russian Journal of World Politics, Diplomacy & International Relations, Vol. 50, Issue 1, 2004.
3 Gürcistan (Sakartvelo) Ronald Grigor Suny, The Making of the Georgian Nation, Indiana University Press, 1994.
4 Ermenistan (Hayastan) Richard Hovannisian, The Armenian People from Ancient to Modern Times, 2 vols. New York: St. Martin's Press, 1997.
5 Azerbaycan Altstadt, Audrey L., The Azerbaijani Turks, Power and Identity under Russian Rule. California: Hoover Institution Press, 1992.
6 Ceçenistan Mike Bowker, “Russia and Chechnya, the Issue of Secession”, Nations and Nationalism, Vol. 10, No. 4, 2004.
7 Ara Sınav
8 Kuzey Kafkaslar ve Federal Cumhuriyetler Kh. Kireyev, The North Caucasus and Geopolitical Interests of World Powers, International Affairs: A Russian Journal of World Politics, Diplomacy & International Relations, Vol. 56 Issue 1, 2010.
9 Kafkaslara Yönelik Geç Osmanlı Politikası ve Cumhuriyet Döneminde Devamı Mustafa Aydın, “Foucault's Pendelum: Turkey in Central Asia and the Caucasus”, Turkish Studies, Vol. 5, No. 2, 2004.
10 Kafkaslarda Boru Hattı Politikaları ve BTC (BaküTiflisCeyhan) Anush Begoyan, “United States Policy in the South Caucasus: Securitisation of the BakuCeyhan Project”, Iran and the Caucasus, Vol. 8, No. 1, 2004.
11 Transkafkaslar’da Ağustos 2008 Beş Gün Savaşı ve Bölgesel ve Büyük Güçlerin İlgili Politikaları Charles King, The FiveDay War, Foreign Affairs, Vol. 87, Issue 6, December 2008.
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Gözden Geçirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Makaleler, power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Tavsiye edilen okumalar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
2
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
10
Final Sınavı
15
    Toplam
129

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
2

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır.

X
3

Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir.

X
4

Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X
5

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
6

Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır.

X
7

Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder.

X
8

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler.

X
9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
10

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest