Dersin Adı | Klinik İngilizce II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 206 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin sağlık alanına uygun İngilizce kullanarak, verilen görevlerdeki performanslarını iyileştirmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sağlık alanındaki öğrencilerinin dinleme, okuma ve yazma alanındaki iletişim ve organizasyon becerilerini arttırarak gelişmekte olan İngilizce pratik dil becerilerini ilerletmelerine olanak vermek için tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Semptomlar - Küresel Bir Sorun : Astım | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 4, s 32-33 |
2 | Beden ve Hareket - Ödev 1 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 4, s 34-35 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 5, s 36-37 |
3 | Beden ve Hareket - İyileşme için Egzersizler | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 5, s 38-42 |
4 | İlaç - İlaç uygulama yolları ve formları - Ödev 2 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 6, s44 |
5 | Kişisel Bakım - Hasta Hijyeni - Yara Tedavisi - Quiz 1 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 6, s44 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 4, s48-51 |
6 | Ödev 3 | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Hastane Ekibi - Hastaların hareket ettirilmesi ve taşınması | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 7, s 52-54 |
10 | Eliminasyon - Diyare | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 7, 55-56 |
11 | Yaşlıların iyileşmesi ve değerlendirilmesi - Ödev 5 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 8, s 53 |
12 | Yaşlıların iyileşmesi ve değerlendirilmesi - Dikiş alma - Hasta Taburcu Etme - Hasta Taburcu Planı | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 8, s 62 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 8, s 62 |
13 | Hasta Taburcu Etme - Reçetesiz İlaçlar - Ödev 6 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 8, s 65 |
14 | Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | English for Nursing 1 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol ISBN: 9781408269930 English for Nursing 2 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol ISBN:9781408269947 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest