Dersin Adı | Klinik İngilizce I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 205 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik alanında uygun İngilizce kullanarak öğrencilere verilen görevleri verimli bir şekilde yerine getirebilmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sağlık bilimleri alanınfaki öğrencilerinin gerçek yaşamdaki sağlık durumlarında etkileşim kurmak için uygun İngilizceyi kullanarak görevleri yönetmelerine ve yerine getirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş arkadaşlarıyla Tanışma - Okuma Parçası | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 1, s 4-7 “Visitors code”, s 8-9 |
2 | Pratisyen Hemşireyle Görüşme | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 2”, Unite 1, s 5 |
3 | Hemşirelik Değerlendirmesi - Ödev 1 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 2, s 16 |
4 | Ağrı - Ağrıyı Bulma ve Tanımlama | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 2, s 16 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s16 |
5 | Ağrı - Okuma parçası - Ödev 2 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s16 “Lower back pain” |
6 | Ağrı - Ağrı Değerlendirmesi - Quiz 1 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s16 https://pami.emergency.med.jax.ufl.edu/resources/provider-resources/pain-assessment-scales/ |
7 | Ara Sınav | |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Hasta Servisi (Koğuşu) - Okuma Parçası - Ödev 3 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 2, s 21 “Hypothermia” |
10 | Yaşamsal Belirtileri Alma/ Bulguları Değerlendirme | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s22-24 |
11 | Kalbin İşlevi - Quiz 2 - Ödev 4 | Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 2, s26 |
12 | Gıda ve Ölçüm - Gıda ve Beslenme Takviyesi - Ödev 5 | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 4, s 24-28 Food and nutrition supplement https://www.healthline.com/health/food-nutrition#Deficiencies |
13 | Gıda ve Ölçüm - Gıda alerjisi ve intoleransı | Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 4, s 24-28 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 5, s 40 |
14 | Ödev 6 - Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | English for Nursing 1 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright ISBN: 9781408269930 English for Nursing 2 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol ISBN:9781408269947 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 2 | 2 | |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest