Dersin Adı | İngilizcede Akademik Beceriler II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 106 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | ING 106 dersinin amacı öğrencilere başlangıç üstü dil (A1-A2) düzeyinde dil becerileri kazandırmaktır. Güz dönemi sonunda öğrencilerin şimdiki zaman, geniş zaman ve geçmiş zamanı anlamaları ve iletişim ortamında kullanmaları beklenmektedir. Bunun yanısıra gözden geçirme ve tarama yöntemlerini kullanarak seviyelerine uygun metinleri okuyup anlamaları, verilen bir konu ile ilgili 100-120 kelimelik bir paragraf yazmaları hedeflenmektedir.Yazdıkları paragraflarda bir yeri, bir nesneyi ya da bir kişiyi tasvir etmeleri gerektimektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | English File 4th Edition: Elementary Student's Book 978-0-19-403159-2 |
2 | 7 A - Selfies | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 54-55 978-0-19-403159-2 |
3 | 7 B - Wrong Name, Wrong Place / 7 C - Happy New Year! | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 56-57-58-59 978-0-19-403159-2 |
4 | Getting Lost (Practical English 4) / 8 A - A Murder Mystery | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 60-61-62-63 978-0-19-403159-2 |
5 | 8 B - A House with a History | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 64-65 978-0-19-403159-2 |
6 | 8 C - Room 333 / Revise and Check | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 66-67-68-69 978-0-19-403159-2 |
7 | 9 A - My Dinner Last Night / 9 B - White Gold | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 70-71-72-73 978-0-19-403159-2 |
8 | At a Restaurant (Practical English 5) - Ara sınav | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 76-77 978-0-19-403159-2 |
9 | 9 C - Facts and Figures / 10 A - The Most Dangerous Place | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 74-75-78-79 978-0-19-403159-2 |
10 | 10 B - Five Continents in a Day | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 80-81 978-0-19-403159-2 |
11 | 10 C - The Fortune Teller / Revise and Check | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 82-83-84-85 978-0-19-403159-2 |
12 | 11 B - Experiences or Things? / Writing Practice | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 88-89 978-0-19-403159-2 / Blackboard Reading Assignment |
13 | 11 C - How Smart is Your Phone? | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 90-91 978-0-19-403159-2 / Blackboard Writing Assignment |
14 | Sözlü Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 54-91 978-0-19-403159-2 |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | English File 4th Edition: Elementary Student's Book Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert 978-0-19-403159-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | English File 4th Edition: Elementary WorkBook Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert 978-0-19-403289-6 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 9 | |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest