Dersin Adı | İngilizcede Akademik Beceriler I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 105 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | ING 105 dersinin amacı öğrencilere başlangıç üstü dil (A1-A2) düzeyinde dil becerileri kazandırmaktır. Güz dönemi sonunda öğrencilerin şimdiki zaman, geniş zaman ve geçmiş zamanı anlamaları ve iletişim ortamında kullanmaları beklenmektedir. Bunun yanısıra gözden geçirme ve tarama yöntemlerini kullanarak seviyelerine uygun metinleri okuyup anlamaları, verilen bir konu ile ilgili 80-100 kelimelik bir paragraf yazmaları hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | DERS GİRİŞ | |
2 | Sınıfa hoşgeldiniz - Tek Dünya | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 6-7-8-9 978-0-19-403159-2 |
3 | E-mail adresiniz ne? - Pratik İngilizce 1 | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 10-11-12-13 978-0-19-403159-2 |
4 | Düzenli mi yoksa dağınık mısınız? - Amerika | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 14-15-16-17 978-0-19-403159-2 |
5 | Yavaşla! - Ünite tekrarı 1-2 | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 18-19-20-21 978-0-19-403159-2 |
6 | Birleşik Krallık : iyisiyle, kötüsüyle | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 22-23 978-0-19-403159-2 |
7 | 9’dan 5’e iş günü | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 24-25 978-0-19-403159-2 |
8 | Beni ve köpeğimi sev - ARA SINAV | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 26-27 978-0-19-403159-2 |
9 | Pratik İngilizce 2 - Aile fotoğrafları | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 28-29-30-31 978-0-19-403159-2 |
10 | Sabahtan akşama - Mavi Bölgeler | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 32-33-34-35 978-0-19-403159-2 |
11 | Ünite tekrarı 3-4 - Oyunuzu bana verin! | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 36-37-38-39 978-0-19-403159-2 |
12 | Sessiz bir hayat - Her mevsimin şehri | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 40-41-42-43 978-0-19-403159-2 |
13 | Pratik İngilizce - 3 Bir Kuzey Afrika hikayesi | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 46-47 978-0-19-403159-2 |
14 | Haziran’ın üçüncü cuması - Müzik - ÖDEV | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 48-49-50-51 978-0-19-403159-2 |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi - Sözlü Sınav | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 52-53 978-0-19-403159-2 |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | English File 4th Edition: Elementary Student's Book / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert / 978-0-19-403159-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | English File 4th Edition: Elementary WorkBook / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert / 978-0-19-403289-6 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 3 | |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 3 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. | |||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. | |||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest