Dersin Adı | Akademik ve Sosyal Oryantasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IEU 110 | Güz | 1 | 0 | 1 | 1 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri üniversite eğitimine ve kampüs yaşamına hazırlamak, üniversite eğitimleri boyunca ihtiyaç duyacakları akademik, sosyal ve kişisel becerileri geliştirmelerini sağlamak için yönlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve bireysel gelişimleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlık için gerekli alışkanlıklar ile bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlar hakkında farkındalıklarını da artıracaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
2 | Akademik Beceriler: Öğrenmeyi Öğrenmek | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
3 | Akademik Beceriler: Eğitim teknolojileri | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
4 | Akademik Beceriler: Not Tutma ve Akademik Okuma | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
5 | Akademik Beceriler: Bilgiye Ulaşma ve Akademik Dürüstlük | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
6 | Kişisel Beceriler: Etkili Zaman Yönetimi | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
7 | Kişisel Beceriler: Analitik Düşünme | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
8 | Küçük Sınav | |
9 | Kişisel Beceriler: Hedef Belirleme ve Öz Farkındalık | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
10 | Kişisel Beceriler: Etkili iletişim ve Girişimcilik | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
11 | Sağlıklı Yaşam: Uyku, Beslenme, Fiziksel Etkinlik | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
12 | Sağlıklı Yaşam: Bağımlılık, Bilinçli Farkındalık ve İlişkilerde Zorbalık | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
13 | Çevre ve Sürdürülebilirlik Bilinci | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
14 | Çevre ve Sürdürülebilirlik Bilinci | Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı | - |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 3 | 30 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 2 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | ||
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 32 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Muhasebe sürecinin kapsamını, önemini, işlevlerini açıklar. | |||||
2 | Muhasebe alanı ile ilgili ve yetkili paydaşlar ile birlikte düzenleyici ve denetleyici kuruluşları tanır. | |||||
3 | Şirket işlemlerini, muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydeder, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir. | |||||
4 | İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder. | |||||
5 | Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını ve alanla ilgili bilgisayar uygulamalarını kullanır. | |||||
6 | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, düzenler, saklar, büro düzeni, arşivleme ve personel yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır. | |||||
7 | Temel hukuk bilgisinin yanında, vergi hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında bilgi sahibidir. | |||||
8 | Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkisini analiz ederek ekonomik olguları açıklar. | |||||
9 | Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirirerek matematik ve mantık kurallarını uygular. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır. | |||||
13 | Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest