Dersin Adı | Felsefe ve Etik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUM 100 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | İkinci Yabancı Dil | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Felsefe ve Etiğin temel kavramlarına giriş eğitimi vermek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Amaçlar ve Beklentiler | |
2 | Hayatı Sorgulamak olarak Felsefe: Sokrates Adalet Nedir? Hukuk ile Ahlâk arasındaki İçsel İlişki | Simon Blackburn, “Introduction,” in Ethics: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 1-9. Robert C. Solomon / Kathleen M. Higgins, “Introduction: Doing Philosophy,” in the Big Questions: A Short Introduction to Philosophy, Wadsworth, pp. 3-7. Raymond Wacks, “Law and Morality” in Law: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 67-84. Supplementary Reading: Plato, The Apology (of Socrates) |
3 | Soktarik Gelenek: Adalet Üzerine Aristoteles ve Erdem Etiği | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010, pp. 184-207. Supplementary Reading: Plato, The Republic, Book 1. |
4 | Aristoteles: Doğal Hukuk ve Erdem Etiği | Jonathan Barnes, “Introduction,” in Nicomachean Ethics, Aristotle, Penguin, pp. ix-xli. Raymond Wacks, “Natural Law” in Philosophy of Law: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 1-17. |
5 | Vaka Analizi ve Tartışma (Film Gösterimi) | Film: Murder on the Orient Express (2017), Yönetmen: Kenneth Branagh |
6 | 1. Ara Sınav | |
7 | Jeremy Bentham: Hukuksal Pozitivizm ve Etikte Faydacılık | Raymond Wacks, “Legal Positivism” in Philosophy of Law: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 18-39. Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. |
8 | John Stuart Mill: Faydacılık, Haklar, Adalet | Raymond Wacks, “Rights and Justice” in Philosophy of Law: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 52-74. Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. |
9 | Vaka Analizi ve Tartışma (Film Gösterimi) | Film: Good Night, and Good Luck; Yönetmen: George Clooney |
10 | 2. Ara Sınav | Kant, pp. 274-281; Bennett, pp. 294-306; Bentham, pp. 306-312; Williams pp. 339-345 |
11 | Immanuel Kant: Hukuk Felsefesi ve Ödev Etiği I | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. |
12 | Immanuel Kant: Hukuk Felsefesi ve Ödev Etiği II | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals. |
13 | Vaka Analizi ve Tartışma (Film Gösterimi) | Film: Hannah Arendt, (2012) Yönetmen: Margarethe von Trotta |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi / Final Sınavı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 142 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest