Dersin Adı | Kamu Hukukunun Temel Kavramları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 487 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Temel kamu hukuku kavramları çerçevesinde öğrencinin kuramsal bir altyapı ve muhakeme yeteneği kazanması, özel hukuk ilişkilerinden doğan sorunların kamu hukuku boyutunu kavrayarak çok boyutlu bir bakış açısına sahip olması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, anayasa, idare, ceza, vergi gibi kamu hukukunun farklı alanlarında kullanılan ortak kavramları ve kurumları konu almaktadır. Bu çerçevede öğrencinin kamu hukukunun dogmatik içeriğinden çok kuramsal temellerini özümsemesine yönelik bir derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kamu Hukuku Sorunlarına Genel Bakış | |
2 | Unutulma Hakkı/Denge Testi | Mephisto filmi, 1. Alman Federal Anayasa Mahkemesi Mephisto kararı https://germanlawarchive.iuscomp.org/?p=56 2. İHAM kararı M.L. and W.W. v Almanya, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-183947 3. ABAD Kararı Google v İspanya https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:62012CJ0131&from=EN |
3 | Cezalandırma Yetkisi | Nuremberg Trials fimi, İHAM kararları 1. Streletz, Kessler ve Krenz v Almanya http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-59353 2. Polednová v Çekya http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-105985 3. Vasiliauskas v Litvanya http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-158290 |
4 | Kişiler Arası İlişkilerde Özel Hayatın Sınırları | The Truman Show filmi, İHAM kararları 1. Hannover v Almanya http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-158290 2. Barbulescu v Romanya http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-177082 3. Bevacqua ve S. v Bulgaria, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-86875 4. P.G. ve J.H. v Birleşik Krallık, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-59665 |
5 | Yaşam Hakkı- Kürtaj | Roe v Wade Belgeseli, İHAM, Alman AYM ve Supreme Court kararları 1. P ve S v Polonya, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-114098 2. A, B and C v. İrlanda, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-102332 3. Alman AYM kararı: https://germanlawarchive.iuscomp.org/?p=1190 4. Roe v Wade https://supreme.justia.com/cases/federal/us/410/113/ |
6 | Yaşam Hakkı- Ötenazi | İçimdeki Deniz filmi, 1. İHAM kararı Lambert ve diğerleri v Fransa, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-155352 2. Cruzan v. Director, Missouri Department of Health,https://scholar.google.com/scholar_case?case=3175542170381519302&hl=en&as_sdt=6&as_vis=1&oi=scholarr 3. Pretty v Birleşik Krallık http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-60448 |
7 | Özel Hayat/Vesayet ve Hak Ehliyeti Sorunları | Başkalarının Hayatı filmi 1. AB Judgment: https://www.judiciary.uk/wp-content/uploads/2019/07/re-ab-final-judgment-110719.pdf 2. A.N. v. Lithuania http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-163344 3. B. v. Romania (no. 2) http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-116959 4. Zehentner v Avusturya http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-93594 5. Laskey, Jaggard and Brown v. the UK, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-58021 6. Dudgeon v Birleşik Krallık, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57473 |
8 | Ayrımcılık Yasağı | Bülbülü Öldürmek filmi, 1. Dred Scott v. Sandford, 60 U.S. 393 (1856), https://supreme.justia.com/cases/federal/us/60/393/ 2. Brown v. Board of Education of Topeka, 347 U.S. 483 (1954) https://supreme.justia.com/cases/federal/us/347/483/ 3. Opuz v. Turkey http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-92945 4. E.B. v. France http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-84571 5. Sidabras and Džiautas v. Lithuania http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-61942 |
9 | Vize | |
10 | Cezanın Niteliği | 1. Engel ve diğerleri v Hollanda, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57479 2. M. v Almanya, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-96389 3. Alman AYM kararı, https://germanlawarchive.iuscomp.org/?p=1203 4. Enhorn v. Sweden http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-68077 |
11 | Sözleşme Özgürlüğü | Merchant of Venice filmi, 1. Evans v Birleşik Krallık http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-80046 2. Reno v. American Civil Liberties Union, 521 U.S. 844 (1997) https://supreme.justia.com/cases/federal/us/521/844/ 3. S. W. v Birleşik Krallık http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57965 |
12 | Meslek Etiği | And the Justice for All filmi, İHAM kararları 1. Morice v. Fransa, http://hudoc.echr.coe.int/rus?i=001-154265 2. Ramanauskas v. Litvanya (No. 2), http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-180850 3. Casado Coca v İspanya, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57866 |
13 | İfade Özgürlüğü | The Man For All Seasons filmi İHAM kararları 1.Texas v. Johnson, https://supreme.justia.com/cases/federal/us/491/397/ 2.United States v. Eichman https://supreme.justia.com/cases/federal/us/496/310/ 3. Otto Preminger Institut v. Avusturya, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57897 4. E.S. v. Avusturya, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187188 |
14 | Masumiyet Karinesi | 12 Angry Man filmi, 1. Allen v. the United Kingdom http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-122859 2. İHAM kararı Schenk v Switzerland, App. No. 10862/84, 12.07.1988 http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-57572 3. Falk v Hollanda, http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-67305 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest