Dersin Adı | İflâs Tasfiyesi ve Vergisel Sonuçları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 484 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İflas tasfiyesi sürecinin ve iflasın vergisel sonuçlarının öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İflas sürecinin, bu süreçte yer alan öznelerin karşılıklı hak ve yetkilerinin, tasfiyede izlenecek sıranın ve vergi alacaklarının hukuki statüsünün öğretildiği derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İflasın Hukuki Niteliği ve Kapsamı | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 429-442 |
2 | İflas Yolları | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 442-476 |
3 | İflasın Hukuki Sonuçları | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 476-495 |
4 | İflas Masasının Oluşumu ve Yönetimi | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 495-508 |
5 | Malların Satılması ve İflasın Kapanması | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 508-531 |
6 | Bankalar Kanununa Göre İflas | Bankalar Kanunu (mevzuat.gov.tr) ve ilgili Yargıtay kararları |
7 | Ara Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
8 | Arasınav | HUDOC veritabanı (hudoc.echr.coe.int) |
9 | Ortakların ve Temsilcilerin Hukuki Sorumluluğu | |
10 | Konkordato ve iflas suçları | Deynekli, “İflasın”, s 141-153 |
11 | İmtiyazlı Alacakların Hukuki Statüsü | Deynekli, “4949 Sayılı”, 192-204 |
12 | İflasın İşçi Alacaklarına Etkisi | Deynekli, “İşverenin”, sy 31-43 |
13 | İflasın Vergi Alacaklarına Etkisi | Bahçeci sy 975-1000 |
14 | İflasın Vergi Alacaklarına Etkisi | Bahçeci, sy 1000-1015 |
15 | Final Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Adnan Deynekli, İflasın Vergi Alacağının Tahsiline Etkisi, Yetkin yay, Ankara 1998 Barış Bahçeci İflas Masasının Kamu Alacağının Kaydını Reddetmesi Sorunu, Ankara Üniversitesi Huku Fakültesi Dergisi, Y 2015 S 4 s 975-105 (açık erişim) Adnan Deynekli, İşverenin İflası veya İşyerine Yönelik Haciz Halinde İşçi Alacağının Önceliği Sorunu, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, Y 2005 S 60, s 31-43 (açık erişim) Adnan Deynekli, 4949 Sayılı Kanunla Değişik İcra ve İflas Kanununa Göre Adi ve Rehinli Alacakların Sırası, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Y 2005, S 1, s 192-204 (açık erişim). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest