Dersin Adı | Bankacılık Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 479 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Türk Banka Hukukuna hakim olan kamusal ilkeler ile bankaların taraf olduğu özel hukuk işlemlerinin kavranması. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bankacılığın tarihçesi ve gelişimi; banka hukukunun kaynakları; merkez bankasının önemi ve rolü, bankaların hukuki yapısı, kuruluşu ve faaliyete geçmesi, organları, bankalarının güvenli bir şekilde faaliyetlerini devamı için gerekli şartlar, bankaların denetimi, bankacılıkla ilgili suçları, banka sözleşmelerinin genel özellikleri, mevduat kavramı ve niteliği, kredi kavramı ve kredi işlemleri, kredi sözleşmeleri, banka kartı, kredi kartı, ödeme işlemleri, havale ve akreditif akreditifin amacı, işleyişi ve hukuki niteliği anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bankacılık Hukukunun Tanımı ve Kaynakları | Acuner (2019), s. 1-21 |
2 | Bankacılık Temel Kavramları | Acuner (2019), s. 27-44 |
3 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası | Acuner (2019), s. 45-55 |
4 | Bankacılıkla İlgili Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | Acuner (2019), s. 56-87 |
5 | Bankaların Kuruluşu ve Faaliyet Geçmesi | Acuner (2019), s. 91-103 |
6 | Bankaların Yönetimi | Acuner (2019), s. 109-121 |
7 | Bankaların Korunmasına Yönelik Düzenlemeler | Acuner (2019), s. 121-131 |
8 | Arasınav | |
9 | Bankaların Denetimi | Acuner (2019), s. 131-145 |
10 | Bankalara Yönelik İcra ve İflas İşlemleri | Acuner (2019), s. 155-177 |
11 | Bankacılık Suçları | Acuner (2019), s. 183-194 |
12 | Uluslararası Banka İşlemleri | Acuner (2019), s. 201-229 |
13 | Banka kartları ve kredi kartları | Acuner (2019), s. 235-265 |
14 | Banka Sözleşmeleri | Dersin Öğretim Üyesi Tarafından Verilecek Notlar |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 2. Bası, Celepler Matbaacılık, Trabzon, 2019 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aysel Güngoğdu; Bankacılık Hukuku 5. Baskı Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2017 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest