Dersin Adı | Cinsiyet ve Hukuk |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 478 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Cinsiyet bakımından kanunların tarafsız olması gerektiği, farklı hukuk disiplinlerinde konuya yaklaşım ele alınarak ayrımcılık yasağı ortaya konacaktır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Anayasal eşitlik ilkesi ve cinsiyet açısından hukukumuzda yansımaları, uluslararası düzenlemeler çerçevesinde cinsiyet eşitliği açısından iç hukukun değerlendirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hukuki Bakımdan Kanun önünde Eşitlik ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
2 | Cinsiyet Ayrımcılığının Tarihsel ve hukuksal boyutu | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
3 | Türk Anayasa Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
4 | Türk Medeni Kanunu ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
5 | Ceza Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
6 | İş Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
7 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
8 | Arasınav | |
9 | Sosyal Güvenlik Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
10 | Karar alma mekanizmalarında Eşitlik | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
11 | Uluslararası Sözleşmeler Bağlamında Kadının Durumu ve Pozitif Ayrımcılık | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
12 | Kadının Şiddete Karşı Korunması( Uluslararası Bağlamda) | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
13 | Kadının Şiddete karşı korunması(ulusal) | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
14 | Vaka Çalışması | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
16 | Sınav |
Ders Kitabı | Lindgren, J.R., Taub, N., Wolfson, B.A., & Palumbo, C.M. The Law of Sex Discrimination, 3rd edition (Thomson Wadsworth 2004); Cochran, A., Sexual Harassment and the Law (University Press of Kansas 2004).Katherine T. Bartlett , Deborah L. Rhode: Gender & Law: Theory, Doctrine, Commentary, 2009Toksöz, G.(2012) Kalkınmada Kadın Emeği. Varlık Yayınları, İstanbul |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sally Engle Merry: Human Rights and Gender Violence: Translating International Law into Local Justice, 200621.Yüzyılın Eşiğinde Kadınlar Değişim ve Güçlenme, Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi Bildiri Kitabı Cilt 2 Farklı Cinslerin Eşitliği Sempozyumu |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 11 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 98 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest